typesomielin.blogg.se

2013-11-26
23:44:00

Effektiva Tisdag
Hej och hå! Idag har jag faktiskt INTE såsat bort hela dagen! Bra jobbat av mig ;) Fick faktiskt gjort det mesta som jag planerat hinna göra. Började dagen med en timmas barnpassning, medan min värdmamma var hos läkaren. Efter att barnen gjort sina sysslor blev det spela lite UNO igen ;) Sedan kollade vi på "Donald in Mathmagic land". När den var slut var dom redan hungriga så vi tjuvstartade lunchen. Kort därefter kom min värdmamma tillbaka. För henne och barnen skulle det bli full rulle hela dagen. Fler läkartider, shopping, simning osv. Själv drog jag iväg på min egna shoppingrunda. Julklapps-shopping! De flesta butikerna har redan börjat värma upp inför "Black Friday" på fredag. För er som inte vet så infaller "Black Friday" alltid runt Thanksgiving och det är USA:s största readag. Det är typ då julshoppingen startar. Kommer bli total kaos i butikerna. Min värdmamma sa att hon alltid håller sig lååångt borta från affärer på denna dag eftersom folk är helt galna. Tydligen går det mer över styr för varje år ;) haha, Can't wait to see that!!
Lyckades inte hitta allt jag sökte, så jag måste komma tillbaka i morgon. På vägen hem stannade jag till vid Chase och fixade en bankkonto. Det var ju inte en dag för tidigt liksom! hahaha, guud nej! Detta borde jag gjort för längesen. Hur som helst var super trevligt folk som hjälpte mig. Pratade först med en kille. Han var sjukt trevlig och hade aldrig hört talas om "Au Pair" tidigare. När jag förklarat tyckte han det var jätte häftigt, haha ;) Vi satt där och pratade en bra stund om allt och ingenting. Tillslut kom hans kollega som var den som skulle få hjälpa mig med att öppna ett bankkonto. En minst lika trevlig kvinna var det som snabbt fixade ett konto till mig. Allt gick mycket, mycket smidigare än jag hade förväntat mig. Under tiden som vi höll på med mina papper osv. så kom det ju annat folk som behövde hjälp. En man t.ex behövde bara ha ett kvitto för nånting. Han ställde sig och stirra på mitt pass som låg på disken. Sen sa han: "Förlåt mig, jag kollade bara på passet som ligger där. Vart kommer du ifrån?". "Jag kommer från Sverige" sa jag. "Åh verkligen? Haha, först trodde jag att det stod Sovjetunionen". 
Haha, ne du gubbe lilla ;) Skulle inte tro det va. Sen blev han stående där och prata med mig länge. Han var också jätte trevlig. Slutar aldrig förundras över hur trevliga de flesta man möter är här. Han berättade att han skulle åka till Argentina nu. Tydligen var vinter och kyla inget han tyckte speciellt mycket om. I Sverige hade han aldrig varit, men han har länge drömt om att åka till Norge och se fjordarna osv. Så när han går i pension ska han se till att besöka Island, Norge, Sverige och Finland ;) Bra idé tyckte jag! 
Tillslut fick jag då mitt splitter nya Visa Debit card i min hand och jag kunde nöjd fara hemåt igen. Kunde stolt tala om för mina värdföräldrar att jag FAKTISKT fixat bankkonto idag, haha. Blev kyckling, ris och gröna bönor till middag. Har sedan jag kom hit upptäckt att jag faktiskt tycker om gröna bönor. Weird! 
 
Senare blev det kolla slutet av "Jurassic Park" på tv, innan det var dags för "Chicago Fire". Ligger efter med avsnitten. Egentligen borde jag bara starta om och se första säsongen (har ju inte sett den). För jag har verkligen börjat gilla den här serien. Kanske har det nått med Chicago att göra, vad vet jag ;)
 
I morgon är det Onsdag och då blir det kaos igen med mycket bilkörning. Tydligen ska det bli storm i staterna runt omkring också. Kanske även här? Alla som planerat att resa någonstans inför Thanksgiving har uppmanats att resa redan ikväll i vart fall. Låter kul!
 
PÖSS PÅ ER!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: