typesomielin.blogg.se

2013-11-23
22:12:00

Festival Of Lights
Var super trött i morse, även om jag sov hyfsat länge. Idag drog jag, Nicki, Sophia och Sophie till Chicago på "Festival Of Lights". En riktigt kul upplevelse! Jätte fina ljusdekorationer i träd, gatlyktor osv. Och så paraden såklart. En parad som gick längs med hela Michigan Avenu.
När vi kom till Chicago tidigt på eftermiddagen så var det första vi fick göra att hitta första bästa butik att köpa mössor, vantar och halsdukar i. Brrrrrrr va kallt det var idag! SVIN KALLT verkligen!!! Jag fick investera i mössa och vantar. Lätt att hitta nått var det dock inte, med tanke på hur utplockat det var. Skulle gissa att det var fler än oss som behövde bunkra upp sina lager idag ;)
Solen sken annars, så det var ju en jätte fin dag :) Men i Chicago blåser det ju som sagt ALLTID. Vilket inte hjälper när det är 1000 minusgrader ute. Det var roligt att se hur människor verkligen gick in för denna festival genom att typ bosätta sig längs med gatan. Nästan alla hade med sig stolar, filtar, termosar, mat osv. Dom bokstavligen "flytta in". Haha, allt för att få en så bra plats som möjligt förstås. Små barn var alla inlindade i filtar och hade väl dubbla mössor (hoppas jag). Efter lite shopping passade vi på att äta lunch. Kommer inte ihåg vad stället heter, men det var ett bra och billigt ställe. Det var typ som en stor lunch-buffé där du får fylla en låda/tallrik med det du vill ha och sedan beror priset på matens vikt. Gott var det! Vi träffade även på Isabelle som gjorde oss sällskap :) Kul, med tanke på hur längesen det var som jag såg henne. När det blev mörkt tändes alla fina ljus och folk samlades längs med Michigan Avenu i väntan på paraden. Tillslut kom den och där fick vi se Musse Pigg och Mimmi Pigg, Långben och Pluto, Orkestrar, massa folk från olika företag som gjorde reklam och enorma uppblåsbara figurer ;) Mycket kul! Dock var det mindre kul att hålla på att försöka ta massa bilder utan vantar på. Shiiiittt, mina fingrar frös ihop och smärtan var seriöst olidlig nästan. Brrrrrrr!!!! Tack vara mina nya vantar fick dom tina upp lite sen, när Sophie tog över min kamera och tog lite bilder. Det var tyvärr inte så lätt att ta några riktigt bra bilder, eftersom vi inte stod nära nog. Men men, bättre än inga bilder alls åtminstone! 
Fick tyvärr inte se klart hela parade heller förrän vi var tvungna att skynda till tåget. Lyckades mirakulöst få tag på en taxi som, trots trafik kaoset och avstängda gator, lyckades ta oss till stationen i tid :) Var fortfarande frusen hela vägen hem och ända tills jag kom hem och fick hoppa i varma mjukisbyxor och dricka varm choklad. Satte på värmen i mitt rum ordentligt. Lite väl ordentligt t.o.m. Fick stänga av den sen när jag skulle sova, för då var det för varmt helt plötsligt, haha. Men det blev en trevlig dag, trots vinterkylan. På tåget diskuterade vi detta. Tänk att vi klagar redan nu....snön har ju inte ens kommit än! Det kommer ju bara bli värre liksom, haha. Illa illa! Men som svensk så borde jag ju tåla detta! Bara att bita ihop ;)
 
 
Nu börjar de dra ihop sig hörni! Snart är det jul ;)
P Ö S S
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: