typesomielin.blogg.se

2013-11-11
20:40:00

Ja se det snöar....
Idag har det snöat igen! Det var ju ganska blött ute så det kommer ju inte lägga sig (tänkte jag). Men snön låg kvar hela dagen och den var fortfarande kvar när jag la mig ;) Tror inte någon var riktigt beredd på att snön skulle komma. Den dök ju liksom bara upp! Jul-hysterin har ju börjat för länge sedan i detta land som sagt. Nu har dom redan börjat sända julfilmer på tv och spela julmusik i affärerna. Upptäckte dessutom att grannarna redan har en julgran inomhus!! Qué? Liiite väl tidigt tycker jag! Nog för att jag längtar till julen,...men man vill ju inte tjata ut det en hel månad i förtid.
 
Hur som helst, dagen gick bra. Det enda "spännande" som egentligen hände var nog att jag totalt glömt bort att 4-åringen var ledig från skolan idag. Så vi åkte ju dit i normal tid. Men det dröjde ju inte länge innan jag insåg att idag var idag liksom. Sen hade jag ju för mig att det var nån gång i november som han skulle vara ledig. Och den 11:e lät ju väldigt bekant. Så vi for hem igen! Kollade igenom all skolinformation för säkerhetsskull, och mycket riktigt....ingen skola idag! Jaha ja. Lill-killen somnade typ så fort vi satte oss i bilen, så honom la jag direkt. Jag och 4-åringen myste med en film och sen hjälpte han mig med tvätten. Och NEJ jag utnyttjar inte mina värdbarn att göra mina uppgifter. Han frågade faktiskt om han fick hjälpa till ;) Lill-killen älskar att hjälpa till att plocka ur diskmaskinen t.ex. Besticken är hans specialité! (Självklart avlägsnar jag ALLTID de vassa knivarna osv. innan).
 
Tjejerna gjorde din läxa när dom kom hem. Sen försökte jag se till att komma iväg lite tidigare till simningen idag eftersom det snöat/snöade. Gick väl sådär. Men vi var i bra tid i vart fall! Min värdmamma smsade mig när vi var på väg och bad mig stanna kvar vid simhallen. Så vi bytte bil där och hon tog med sig barnen till yngsta tjejens simning (som inte är på samma ställe). Fick alltså köra "fin bilen" hem ;) Lööööv that car! Går som en dröm! Väl hemma satte jag mig och kolla ett avsnitt av "Legend of The Seeker". Haha, ojoj va längesen jag kollade på det. 
 
Igår ramlade lill-killen och bet sig i läppen. Blod överallt (typ). Och idag upptäckte min värdmamma något som vi inte såg igår. Hela dagen har jag gått och undrat vart ett litet sår på hans kind kommer ifrån. Och det visade sig att han tydligen lyckats bita sig igenom kinden när han föll igår. OMG!!!! Stackars lilla barn! haha, att vi aldrig såg detta.
 
Hur som helst, i morgon är jag ledig! Wihoo ;) Borde kanske försöka få gjort något vettigt då. Får se hur det går med den saken....
 
Snöööööö!! :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: