typesomielin.blogg.se

2013-11-10
23:05:00

John Hancock Center
Kanon väder idag! Gött, med tanke på att ett besök i Chicago väntade :) Sandra hade hela helgen ledigt så nu fick vi se till att umgås. Så vi tog var sitt tåg och möttes upp i Chicago. Tack o lov räckte batteriet på min ipod både dit och hem. Annars hade jag vart utan musik hela vägen, och då hade det blivit en dryg tågresa. Idag hade Chicago Bears en fotbolls match, vilken märktes tydligt på tåget då mer än hälften av resenärerna hade "Bears" tröjor, jackor, halsdukar eller mössor på sig ;) 
Mitt tåg kom fram tidigare än Sandras, så jag spenderade lite tid på en bokhandel så länge. 
Vi hade ju funderat på att besöka Art Institute idag, men eftersom vädret var så bra så kändes det lite synd. Så istället blev det en promenad på Michigan Avenu, med lite shopping. Lyckades hittade ett par byxor på Top Shop (som faktiskt var på rea). Hittade mängder av mysiga stickade tröjor på Urban Outfitters. Men ALLA var typ lika dyra -.-  Väldigt störande! Så dom får vänta lite till. 
Vårt nya mål med dagen var att följa Michigan Avenu hela vägen fram till Hancock building och åka upp för att se utsikten över Chicago. Ingen av oss har ju vart där tidigare (eller jo, jag har vart nedanför en gång tidigare. Men aldrig vart uppe i tornet). Men först blev det ett besök på Cheesecake factory ;) Åt en jätte god pasta till lunch. Men guud va mätt jag blev. Orkade INTE äta upp allt. Men vi var ju ändå tvungna att dela på en cheesecake efteråt. Man kan ju inte lämna cheesecake factory utan att ha ätit cheesecake ;) haha 
Efter maten var det dock dags att ta sig upp i tornet. Och jag måste säga att utsikten var riktigt najs :) Vi valde nog dessutom en bra dag att åka dit upp, med tanke på vädret. Hade det vart molnigt och dimmigt hade vi antagligen inte kunnat se lika mycket. Tog massor av bilder såklart! 
Timmarna går fort när man är i Chicago. Och jag och Sandra brukar ju alltid gå överallt, istället för att ta taxi. Varför betala när man kan gå helt gratis? ;) haha Men det är skönt att veta att det finns en backup om man inte skulle orka gå längre. Eller inte hitta rätt väg.
Vi var båda väldigt trötta efter allt promenerande i vart fall och vi kom i lagom tid till stationen att ta bra tåg hem. Det är skönt när man kan komma hem hyfsat tidigt, så man hinner göra något innan man ska lägga sig. Speciellt på söndagar. Hemma hade dom precis satt sig för att äta middag. Bra timing! ;) Min värdpappa hade nu dessutom letat fram en husnyckel till mig! haha det var ju på tiden kanske ;) Jag passade också på att gratulera han på svensk Farsdag! Då ville han såklart att jag skulle säga "Grattis på farsdag" på svenska. Sen försökte han härma det.....och det gick ju sådär! hahaha ojojoj! Alltid lika kul ;) 
 
Vill ta tillfället i akt att gratulera min egna kära far på farsdag! :) Grattis Pappa! Hoppas du haft en bra dag <3 PUSS & KRAM PÅ DIG!!
 
Kollade lite serier innan jag gick och la mig! Trött som tusan. I morgon är det måndag igen. Helgen går alldeles för fort! 
 
 
Chicago Water Tower (Och Hancock building i bakgrunden)
 NU har hösten börjat här. I november....
The Hancock building/ John Hancock Center
Cheesecake Factory :)
Cheesecake Factory - känns som att va inuti en bikupa (om jag nu visste hur det kändes dvs.)
 Inte lätt att veta vad man ska beställa....
Super god pasta :)
 CHEESECAKE<3
Hancock Building : Utsikt över Navy Pier
 
 Pool på taket? Hade ju inte vart fel ;)
 
 
Willis Tower till höger
Hancock building (nere på marken igen)
Uh-oh....Polisen!!
Kyrka, mitt emot Hancock center (vet inte namnet tyvärr)
Julpynt utanför Macy's (Ska börjas i tid som sagt...)
Ännu en kyrka
Mina nya byxor! Wihoo
 
Ja det var allt jag hade att bjuda på denna Söndag. Pöss pöss på er :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: