typesomielin.blogg.se

2013-11-30
23:45:00

Julkänslor
Hellu! 
Idag började min dag inte så jätte bra. Skulle åka till köpcentret för att försöka byta ut en av mina julklappar, men tyvärr fanns den inte i rätt storlek. Ringde därför till ett annat köpcenter för att kolla om den finns att hämta där. Pratade nog med tre olika personer som nog dock var lika förvirrade. Slutade med att jag fick svaret "Nej, den finns inte här tyvärr". Baaaah! Typiskt. Nå väl, vi får väl tro det går bra ändå. 
Sen blev det fixa klart det där sabla paketet som skulle skickas hem till Sverige! Jag hoppas innerligt ni kommer gilla era julklappar nu där hemma, kära familj ;) Det har inte varit lätt detta ska jag säga er. Vet inte vad som är fel på mig. Men hur jag än gör så är det nått som ska krångla. Det är väl lagen om alltings jävlighet som är i farten tänker jag. Hur som helst, fick tejpat ihop lådan efter att ha lyckats pressa ner alla paket i den. Blev rätt bra ändå tillslut. Skönt det! Sedan fick jag skypa med mamma & pappa, Julia och Linda :) Alltid lika härligt! 
 
Idag var det soligt och faktiskt ganska så varmt ute. Ingen bitande iskyla. Min värdpappa var ute och klippte ner buskar och gräs i rabatterna på framsidan. tjejerna var super duktiga och hjälpte till. Men dom var nog mest exalterade över julbelysningen som dom satt upp. Dom hade också köpt nya "lyktor" och satt upp längs med gången fram till ytterdörren. Så nu har vi precis likadana polkagris-lyktor som grannen har ;) hehe
Jag for iväg och postade mitt paket. ÄNTLIGEN!! Det gick ju galet smidigt nu när jag redan hade lådan klar och t.o.m fyllt i blanketten som skall fyllas i. Ska tänka på det till nästa gång.
Egentligen var det meningen att jag skulle träffa Sophia sen, men min värdfamilj skulle iväg och se "Frozen" på bio. Jag och barnen hade taggat inför den här filmen i flera veckor. Jag kände att jag MÅSTE ju bara gå med. Så vi möttes upp vid 4 tiden och såg den tillsammans. Lill-killen följde också med och skötte sig förvånansvärt bra. Filmen var jätte kul och musiken var hur bra som helst. Storyn var inte riktigt som jag föreställt mig. Men det var bara bra tyckte jag. Super mysig film i vart fall. Barnen gillade den också. Direkt efter filmen for min värdfamilj hem och jag for till Wallmart en snabbis för att försöka hitta lite grejer till min adventsljusstake och till barnens advents kalender. Sen bar det av till Sophia. Vi satte igång ett 3 timmars medley av jullåtar på youtube och drog sedan igång med att baka chocolate-chip cookies. Hjälpte också Sophia med hennes adventsljusstake. Eller ja, hon hade fått ett adventsljus av sin moster på posten. Mycket smartare och enklare egentligen. Varför tänkte vi aldrig på det mamma? ;) Typsikt! Jaja, jag får lösa det på annat vis. Skapelsen blev väldigt fin. Kakorna däremot blev jääätte fula. Dom smakade inte så mycket, men dom blev godare och godare som tur va, haha. Antar att det berodde på att vi ändrade receptet lite eftersom vi inte hade exakt rätt ingredienser. Men dom blev helt okej. Sophias värdmamma tyckte om dom åtminstone.
Kom riktigt i julstämning där under kvällen! Naaajs! Vi började faktiskt även att torka apelsiner i ugnen, som Sophia tänkte ha som dekoration sedan. Efter allt bak och pyssel kollade vi på "Easy A". Kul film med snygga Penn Badgley. Blev sjukt sugen på att kolla på "Gossip Girl" efter det. 
Satt och pratade i Sophias rum ett tag efteråt också. Mysigt! I morgon ska vi dra till Chicago för att kolla in Shedd Aquarium. Kommer nog bli najs.

Åååh när jag kom hem så lyste julbelysningen så fint i buskarna framför huset. Egentligen är jag inget stort fan av blandade färger i belysningen. Original är alltid bäst. Men i detta fall så tyckte jag faktiskt att det inte var så illa. Såg hemtrevligt ut på nått vis :) 

Natti natti folket! I morgon är det December och första advent! Wiiihooo
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: