typesomielin.blogg.se

2013-11-17
23:17:00

Slappis-söndag
Usch ja, slapp var ordet! Hela dagen gick åt till att slappa typ. Men ibland får man väl unna sig det också kanske. Fast det känns som om jag gör det på tok för ofta. Stormen lugnade sig in på eftermiddagen, men blåste gjorde det fortfarande ganska kraftigt. Dom hade ju varnat för tornados i Illinois, men den värsta stormen kom ju inte till oss tack o lov :) Men min värdpappa sa, att om varningssignalen ljuder så är det källaren som gäller. Ooooh spännande! 
Hur som helst, så fördrev jag min dag på mitt rum där jag sysselsatte mig med min scrapbook. Blev rätt bra faktiskt. Börjar få ordning på den, haha ;) Sen blev det ett skypesamtal med kära Akhtari där hemma i Sverige :) Längesen jag prata med henne, så det var super kul! Och i morgon fyller hon år dessutom! 
Senare på kvällen åt jag middag med värdfamiljen och sen blev det ett jäääätte sent skypesamtal med mamma och pappa. Mina värdföräldrar trodde väl inte jag var klok! Min värdmamma sa :"Men Elin, då väckte du väl dina stackars föräldrar?" ;) haha Nu råkar de ju vara så att det INTE var min idé faktiskt! Så skyll inte på mig....
Efter det blev det kolla den andra filmen som min värdpappa fått hem från Nexflix, nämligen "Pacific Rim"! Jag måste säga att det var helt klart inte den bästa filmen jag har sett. Den var helt okej, men det saknades mycket tycker jag. Musiken var bra i vart fall ;) haha Till filmen blev det glass! MUMS! Sånt unnar jag och mina värdföräldrar oss när barnen gått och lagt sig ;) haha 
Min värdmamma visade mig dessutom bildboken som hon och hennes syster håller på att göra till sina föräldrar i bröllopspresent. Dom har typ miljoner bilder som dom ska sätta in i album dessutom!
I natt provade jag en ny värmefläkt till mitt rum. Denna låter mer på ett vis, fast den har ju inget störande tickande ljud i vart fall. Och sen startar den sig automatiskt när det börjar bli kallt i rummet (så den är inte alltid igång och låter). Får se om vi ska behålla den eller ej. Beror på hur bra den fungerar.
 
Hoppas ni alla i Sverige haft det bra där hemma i solen! För det har jag hört att det är....soligt alltså :)
 
PÖSS PÖSS

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: