typesomielin.blogg.se

2013-11-25
22:10:00

Snökaos?
Wooow idag var det inte lätt att köra bil! Borde ju inte va så värst chockad att det blir halkigt när snö kommer, men nervös var jag!
 
Som sagt så är det lov denna veckan. Åtminstone för tjejerna. Och denna dagen skulle bli super busy! Började med att försova mig lite. Illa illa! Annars gick morgon och förmiddag väldigt bra. I källaren lekte vi en mer avancerad version av "Ett, två, tre, rött ljus". Lill-killen var inte super nöjd. Det var inte riktigt helt okej att han inte fick lika mycket uppmärksamhet som annars ;) Till lunch lovade jag "Swedish pancakes". Provade att byta ut mjölken mot mandelmjölk som lill-killen numera ska dricka. Resultatet blev väl inte riiiktigt detsamma och jag förväntade mig en del klagomål. Men det blev inte en enda pannkaka kvar så jag antar att det funkade ändå. Sen börja kaoset.
 
 
Preschool --> Simhallen --> Hem --> Preschool --> Simhallen --> Hem
 
Precis vid lunch hade det börjat snöa. Och denna lilla snö gjorde vägarna snor-halkiga. Märkte att däcken på den kära van:en inte är speciellt bra. Vad jag än gjorde så slirade den iväg. Det värsta var när det blev kö i en uppförsbacke påväg till simhallen. VISSTE att det inte skulle sluta bra. Så där blev jag stående i backen och slira. Bilen levde nog sitt eget liv. Ett tag trodde jag att den la av helt. Plattan nästan i botten och ändå ingen reaktion. Den så gott som smög sig upp för backen. Tack o lov hade jag inga bilar bakom mig. Tillslut kom vi upp som tur va! Men paniken hade infunnit sig ett bra tag innan det. Smög typ resten av vägen till simhallen sen. Började bromsa flera kilometer innan varje rödljus typ. Förväntade mig dåligt väglag såklart, så vi åkte tidigare än vi behövt till simningen. Så vi blev sittandes och kolla på "Djungelboken" i bilen en stund. Lämnade av båda tjejerna. 4-åringens skola slutade samtidigt som simningen. Alltså skulle yngsta tjejen få vänta en halvtimma på mig, så min värdmamma tyckte att jag kunde lämna av dom båda så dom kunde hålla varandra sällskap och se efter varandra. Äldsta tjejen stönade inte emot när hon kommit på att hon säkert skulle få lov att hjälpa simtränaren ;) haha
Så iväg på halkiga gatorna igen. Undvek "dödens backe" resten av dagen. Tog en annan väg istället. Hann hem en sväng eftersom vi var så tidiga till simningen. Blev inte mer än att fixa tvätten dock, innan det bar iväg att hämta upp 4-åringen. Sen tillbaka till simhallen och hämta upp tjejerna. Vid det här laget hade snöplogar, grusbilar och diverse vart ute så vägarna var mycket bättre. Hallelujah! 
Hem igen! Äldsta tjejen förberedde sig inför sin egen träning. Slapp köra henne dit eftersom min värdmamma hann hem innan dess. 
Satt i köket med min dator och letade julklapps-förslag. Inte helt lätt minsann. När min värdmamma och barnen kom hem satte hon igång med middagen. Berättade om min dag och vårt äventyr i "snökaoset". Efter middagen och efter att min värdpappa kommit hem drog föräldrarna iväg på föräldramöte på tjejernas skola. Så då var det jobb igen. Jag och äldsta tjejen hjälptes åt att fixa hennes tvätt, jag fick lill-killen i säng (som var helt slut efter att ha sprungit runt, runt i huset i cirkus 40 min) och fixa lite disk. Lyckades efter en stund också bryta loss 4-åringen och yngsta tjejen från deras wii. Föreslog istället att vi skulle spela UNO. Så det gjorde vi fram tills att mina värdföräldrar kom hem igen :) Dom är banne mig bra på UNO dom här barnen! 
 
I morgon är jag ledig igen! Naaajs ;) 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: