typesomielin.blogg.se

2013-11-27
22:37:00

Super Ultra Busy Wednesday
Idag var "Busy Wednesday" totalt mega busy! Värre än vanligt till och med. Dagen såg ungefär ut som måndag, fast ännu mer bilkörning. 
Äldsta tjejen hade simning vid 11 tiden, så då bar det iväg och lämna av henne. Sen hem så de andra barnen och jag själv fick äta lunch, innan det var dags att åka iväg och lämna av 4-åringen i skolan. Äldsta tjejens simning slutade samma tid som 4-åringens skola började, så sen blev det raka vägen och plocka upp henne. Hem igen så att även hon kunde få äta nått, innan det var dags att sätta sig i bilen igen och åka till nästa simträning (annan simhall så klart). Precis som i måndags så släppte jag av dem båda där. Min värdpappa hörde av sig och sa att han skulle komma hem tidigare. Så vi gjorde upp en deal. Jag hämtar 4-åringen och han hämtar tjejerna. Vid det här laget var lill-killen sjukt less på att åka bil, så då sattes stor tjutandet igång. Efter det var det inget, förutom att sitta och gosa i mitt knä som hjälpte. Hopplösa liv tänkte han nog den lilla stackaren ;) haha Sen kom min värdpappa och tjejerna hem och jag var ledig resten av dagen. Bortsett från en liten stund då han åkte och hämtade mat på Chilli's. Men då spelade dom Wii allihop. Förutom lill-killen förstås, även fast han nog försökte ;) 
 
Efter middagen drog jag iväg för att möta upp Sophia. Planen var att jag idag skulle köpa mina sista "svenska julklappar". Men jag hann bara in i en av de två affärer jag skulle besöka innan dom stängde. Jag tänkte inte alls på att dom skulle stänga tidigt idag. En självklarhet egentligen eftersom det är Thanksgiving i morgon. Baaaah! Så jag fick inte gjort det jag skulle idag heller! I morgon har dom dock öppet hela natten, inför "Black Friday". Helt hysteriskt kommer det bli. Man har ju hört en del liksom. 
Så jag och Sophia drog till The Bar Louie och köpte nått att dricka. Där satt vi och prata i nån timme säkert. Mycket trevligt :) Båda två hade haft en lång dag så vi var båda jätte trötta. Väl hemma ville min värdmamma ha min åsikt angående fotoboken hon och hennes syster jobbat med. Den var nu äntligen klar och skulle beställas. Hur fin som helst! Ett mycket bra jobb har dom gjort. Det luktade kakor i hela huset dessutom. Min värdmamma och tjejerna skulle precis börja baka kakor innan jag åkte hemifrån efter middagen. Kakor som skall tas med till Thanksgiving-middagen hos mormorn och morfarn i morgon. Kommer bli awesoooome! Just det, jag måste ha blivit helt snurrig i huvet efter allt mas hit och dit idag. För på nått vis glömde jag helt bort att jag faktiskt är ledig i morgon. Det är ju Thanksgiving för böveln! haha, så helt plötsligt kände jag "men oj, vad ska jag göra i morgon då?" ;) meen det vet jag nog redan. Middag och midnatts-shopping typ. På fredag är jag också ledig. Min värdpappa är hemma från jobbet. Dock skulle han fixa med en del trädgårdsarbete och frågade om det var ok att jag passade barnen några timmar. Helt ok! Jag har ändå inga större planer. Och som sagt,...jag hade ju ändå glömt bort att jag var ledig ;) hahaha Blev en oerhört kort vecka! Naaaajs. 
 
Åååh på vägen hem från den misslyckade shoppingen förut såg jag alla fina julbelysningar dom satt upp utanför vårt "område". Massa träd helt tänkta med ljus och sen fina grankransar med stora röda rosetter. Lääängtar som tusan till jul nu! Börjar dra ihop sig ordentligt. Kan inte fatta att det är december snart redan. November hann ju knappt börja innan det var över. Såg dessutom en hjort på vägkanten. Första gången sen jag flyttade hit som jag sett ett större djur runt omkring där jag bor. Blev nästan chockad. "Men oj, har vi djur här?" haha, det enda man ser är ju ekorrar och påkörda tvättbjörnar. 
 
Nu ska jag nog kolla på en film innan jag somnar. Egentligen är jag redan super trött. Men en liten film kan man ju ändå få somna till ;) 
 
Natti Natti

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: