typesomielin.blogg.se

2013-11-02
22:17:00

Tapas och Halloween fest!
Idag var det dags för cluster meeting igen. Denna gången i Chicago på en Tapas bar. Fick gå upp tidigt vilket INTE var någon höjdare. När klockan ringde kände jag verkligen "Varför låter jag klockan ringa så tidigt på en Lördag?". Ja, varför då liksom? Men ska man upp så ska man ju! 
Min kära lilla 4-åring är väldigt inställd på att tala om att jag är längre än hans mamma (vilket jag är). Han har också kommit underfund med att jag inte är äldre än henne. Men idag sa han :"Hej Elin, you're gonna be 30 soon!". Jo, tack för den du! Haha har nog aldrig känt mig så gammal. Hörde hur min värdpappa började skratta ifrån vardagsrummet när han hörde detta. Jag kan väl få bli 21 först, innan det är dags att fylla 30? ;) 
 
Mötte upp Natalia på tågstationen. Trevligt sällskap är aldrig fel när man åker tåg :) Nicki och Sophia skulle ta tåget från Elgin för att få sova en timma längre ;) haha Ännu en gång var google maps mig trogen, så jag och Natalia hittade rätt väg med en gång. Härligt! Och jag känner hur jag mer och mer börjar komma ihåg gator i Chicago. Najs! Nu var det visserligen flera veckor sen jag var där senast. Men ändå ;)
Vi var först på plats! Sen dök det upp fler och fler au pairer. Två andra cluster områden skulle också vara med.
 
Först fick vi göra en liten "lära känna varandra"-övning som gick ut på att vi skulle prata med någon man inte träffat förut och under en minut prata om vart man kommer ifrån, hur många värdbarn man har och det pinsammaste vi vart med om sedan vi kom hit. 
 
Fick träffa en tysk tjej som jag mailade och hälsade välkommen för nån vecka sen. Kul :) Men det bästa var nog att jag fick träffa en ny svensk! Haha det är så sjukt få skandinaver här omkring så varje gång det kommer en ny blir jag alltid lika chockad och lycklig! ;) En trevlig tjej från Stockholm var detta som numera bor norr om Chicago. Tillhör ett annat cluster, men ändå....
Så fort jag hörde att det satt en svensk längre bort vid bordet slängde jag upp handen och typ hojtade "SWEDEN"! Haha Så vi fick oss en liten pratstund i vart fall :) 
 
Maten var god. Vi fick ju alla dela på allt. Men det är ju tapas....så det är ju typ meningen ;) 
Efteråt stannade nog dom flesta kvar i stan. Jag och Natalia promenerade dock tillbaka till stationen och tog ett tåg hem igen. Hon skulle jobba och jag skulle med min värdfamilj till morföräldrarna på Halloween fest. Jag han precis hem till 16:00 och skyndade mig att byta om till min halvdana halloween kostym -.- fick inte fixat mina tänder nu heller. Inte ens lite blod..... Blääää va kass! Men det fanns liksom ingen tid. Men trevligt som alltid var det ju hos morföräldrarna i vart fall :) Sjukt god mat och mycket skratt! Fick ett glas vin. RÖTT vin. Jag dricker aldrig rött vin. Men oj vad förvånad jag blev att jag faktiskt tyckte det var helt okej. För övrigt så var det första "drinken" jag druckit på typ 3 månader. Hade troligen räckt med 2 glas och Elin hade fått bäras ut i bilen sen. Haha, men riktigt SÅ kul fick det inte bli denna kväll! 
Mina värdbarns mormor är väldigt för att dra på Halloween temat ordentligt. Så det var pumba-dekorering för barnen, pynt , mystisk musik, spökkakor, "eyeball cookies" och roliga kostymer.
 
Var sjukt trött när vi kom hem! Så det fick bli raka vägen i säng. I morgon ska jag sova ut är tanken. I natt ställs klockan dessutom om till vintertid här. Hemma i Sverige gjordes väl det redan förra helgen? Hmm, dom är inte för "före" med allt här borta i USA som man kan tro ;) höhö
 
Triumf!! Vi lyckades hitta rätt ;)
De beryktade Peanut Butter cups ;)
Mamma & Pappa!!! Kolla vad jag hittade (Cadillac Pallace) Va tvungen att ta ett kort ;)
Alla barnens pyntade pumpor! 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: