typesomielin.blogg.se

2013-10-14
06:24:00

2 Månader
Här sitter jag nu i köket och ser hur det börjar ljusna ute. Väldigt filosofiskt, jag vet. Klockan är snart 6:30 och min värdpappa har precis åkt till jobbet. Trött som ett as -.- men men...
Pojkarna sover fortfarande.
Och nu när jag sitter här i min ensamhet så kom jag på att jag i Lördags glömde nämna att det då var hela 2 månader sedan jag lämnade Sverige. Tiden går riktigt fort! Kan inte begripa att jag vart här så länge redan. 
Fast det känns som det var evigheter sedan jag stod där med mamma och pappa på Landvetter. Mycket blandade känslor. Sen kommer jag aldrig glömma min underbara avskedskommitté som helt oväntat dök upp :) Tänk vilka underbara vänner man har<3 
Och tänk er dessa två super nervösa tjejer, fulla med förväntningar som sedan satte sig på planet mot USA (eller ja, Island var det ju först). Kommer aldrig glömma den dagen, haha :)
 
Så med denna tanke till ära tänker jag lägga upp några bilder från den 12 Augusti 2013. Dagen då jag tog steget till mitt livs äventyr :)
(Bilderna är tagna av mamma förresten)
 
Älskade vänner som kommer med hemmakväll godis och hejdå-kramar :') <3
Min kära resekompis Micaéla! Tänk vad glad jag är att vi åkte med samma plan så vi kunde peppa varandra i denna nervositet och spänning som vi kände då :)
United States - here we come!
Här hade mamma tagit en bild efter att vi stigit på planet till Island.
 
Åååh man blir ju lite nostalgisk av att blicka tillbaka på denna dag :') Tänk att då kunde jag knappt begripa att jag faktiskt skulle göra detta. Att mina planer faktiskt skulle bli av! Galet! :) 

Nej, nu har 4-åringen vaknat så nu får jag fixa fram lite frukost åt honom. Hörs senare ikväll, när min lååånga arbetsdag är över. 

Ciao!
 
 

Kommentar:
#1: Micaela

Åh! Vilka fina bilder!
Kommer aldrig glömma den dagen heller!
Ja får komma och hälsa på dig någon dag! :D

Svar: Ååh jaa du är så välkommen så :D Och jag får komma till Pennsylvania ;)
Elin. S

2013-10-14 @ 18:16:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: