typesomielin.blogg.se

2013-10-26
23:20:00

Att fixa kostym till Halloween...
....det är inte det lättaste alltså. Med tanke på att det finns miljooooner grejer att välja mellan. Amerikanarna snålar minsann inte på något som helst. Natalia plockade upp mig i morse och sen for vi iväg till Party City. En butik med många möjligheter. Ni skulle ha sett party avdelningen. Piñatas, glitter, konfetti, ballonger, ja ALLT fanns där inne. I ALLA färger dessutom ;) Rena drömmen för fest-fixaren! Det fick mig att vilja ha ett riktigt barnkalas på min 21-års dag! haha
Men för att återgå till kostym letandet. Lätt var det som sagt inte. Jag ville köpa alltihop. Och jag ville klä ut mig till alltihop också! Tillslut tror jag nog att jag bestämde mig i vart fall. Så nu har jag inhandlat lite saker som jag ska använda. Istället för att köpa en färdigt kitt så ska jag typ pussla ihop min egen kostym. Och jag tänker INTE berätta vad det blir!!! Det får ni se på måndag ;) mohahaha 
Helt ärligt så önskar jag att jag hade kommit på något bättre. Önskar att jag hade haft mer fantasi och haft lättre att bestämma mig för en speciell dräkt. Meeeeen så blev det ju tyvärr inte. Borde ju verkligen slått på stort nu när jag är i USA under Halloween och allt. Men som sagt, man ska ju spara pengar också....
 
Natalia valde att klä ut sig till en ängel. Hon blev väldigt tjusig i den vita långa klänningen måste jag säga :) Så det kommer nog bli kanon! 
Efter att vi tillslut lyckats ta oss ut ur butiken drog vi vidare till Panera Bread för att käka lunch med Nicki och Sophia :) Äntligen fick jag pröva Broccoli and Cheddar soup. ÅÅÅÅåååååh va gott det var eller!!!!! 

Natalia skulle sedan hem och hjälpa till med sina värdbarn inför nått kalas eller nått. Så hon fick åka hem tyvärr. Själv åkte jag med Nicki och Sophia istället till Fox Valley Mall. Sophia letade desperat efter en speciell vinterjacka, men vi hittade tyvärr ingen. Sedan blev det även en sväng till Oulet Mall:et också. Provade ett par Timberland kängor (som jag kollat upp på nätet). Helt fel färg...men jag provade mest för storlekens skull. Nu har jag kanske ett hum om vilken storlek jag bör skicka efter OM jag bestämmer mig för att köpa dom. Dom är ju rätt dyra dock :( bläää!! 
Köpte mig en ny stickad tröja på Guess. Behöver mer vinterkläder tror jag. När jag kom hit i Augusti tänkte jag typ:"Men gud jag har ju bara vinterkläder med mig". Och nu tänker jag:"Men gud jag har ju bara sommarkläder". Bra där!  
Sen bar det vidare hem till Sophia. Satt på hennes rum och bara tog det lugnt. Eller, åtminstone så lugnt det kunde bli när hennes värdbarn ko in och gjorde oss sällskap ;) haha
Sophias värdmamma har ju nu dessutom besök av svenska vänner. Vet inte om jag berättat om det förut? Men idag fick jag i vart fall träffa en av dom :) Var rätt skumt när någon helt plötsligt ropar :"Hallå, är det någon som pratar svenska där uppe?" ;) Så vi pratade lite snabbt med varandra. Hon bodde tydligen i Skåne med sin familj. Tidigare hade dom bott grannar med Sophias värdmamma. Alltid kul att träffa lite svenskar. Men det blir så overkligt på nått vis nästan. Kanske för att jag så sällan pratar svenska numera.
 
Vi fixade lite middag för oss själva senare. Och där satt vi och åt och delade med oss av varandras "värdfamilj-historier" ;) Som ett gäng "mammor" som pratar om sina barn. Haha, alltid lika kul. Och skönt dessutom, att veta att det är fler som gör samma sak som en själv osv. 

Nicki körde hem mig. Hemma satt alla och för femtielfte gången och kollade på "Pitch Perfect" ;) Jag blev sittandes där jag med (såklart). Äldsta tjejen hade gjort bra ifrån sig på simtävlingarna idag. Hon hade fått betydligt bättre tid än senast :) Hoppas att det blir tävling på hemmaplan snart så att jag kan gå och kolla jag också. 
När 2 föräldrar och 4 väldigt trötta barn gått och lagt sig, så blev jag ensam sittandes framför tv:n och kolla på "The Hobbit". Såg dock inte klart den eftersom jag själv tänkt gå upp tidigt i morgon. Måste köpa pumpor till Halloween festen på måndag. Och vantar! I morgon bär det ju av till Six Flags igen ;) Jag, Sandra och Sophie (brittiska tjejen). Ska försöka förbereda mig mentalt inför detta besök, med tanke på att det är fright fest. Alltså kommer massa läskiga människor gå runt och förmodligen skrämma livet ur mig! Kommer bli kuuuuuul.....ehe

Goodnajt folket!
 
Panera Bread: Bästa soppan! Älskar att den serveras i bröd ;)
Fox Valley Mall. En dag SKA jag göra en egen nallebjörn! 
Fox Valley Mall: Disney butik<3
Chicago Outlet Mall: Starbucks pic!
Hemma hos Sophia fanns det numera "Mammas chokladbollar"!! Åååh herre gud, det drog mig tillbaka till mellanstadiet då vi sålde dessa burkar för att samla in pengar till klasskassan. En gåva från de svenska vännerna förmodar jag. Mina tyskar älskade chokladbollarna förresten ;)
På väg hem! Ett tappert försök att visa hur vissa amerikaner spårar ur inför Halloween....
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: