typesomielin.blogg.se

2013-10-12
12:08:00

Barbie & Iron man
Hellu! Eller godmorgon här ifrån staterna ;) vaknade precis och funderar nu på om jag ska ta mig upp ur sängen. Borde nog göra det för att se om min värdpappa har planer för dagen eller inte. Vädret verkar lite sådär, så det kanske inte blir något Zoo besök :( vore tråkigt! 
Där hemma i Sverige har ju hela dagen snart gått. Och hemma har väl de flesta kommit hem från höstmarknaden ;) Sen känner jag en liten tjej som har döpts idag! <3 Önskar jag kunde vart med, men det är ju lite långt ifrån numera. 
 
Vad gäller gårdagen så gick den bra. Tjejerna hade halvdag i skolan av någon anledning, så dom kom hem tidigt. Lät dom stanna hemma och göra allt som dom behövde göra inför sin resa, medan jag åkte och lämnade 4-åringen på preschool. Väl hemma igen då lill-killen sov, var jag nog mer effektiv än vad jag varit på lääänge. Tvättade massor av kläder, inklusive mina sängkläder. Bäddade om i min säng. Städade lite på mitt rum osv. Jodå, jag kände mig rätt så nöjd efteråt! ;)
Sen blev det dags att hämta upp 4-åringen igen, sedan hem och se till så tjejerna nu verkligen fått gjort allt som skall göras. Min värdmamma kom hem lite tidigare just för att dom skulle iväg. Min värdpappa kom också hem tidigare vilket innebar att jag slapp köra till flygplatsen. Fick istället stanna hemma med pojkarna. Detta val fick mig dock senare att undra om jag borde ha kört istället, med tanke på att lill-killen började bli en aning besvärlig! haha Meeen det blev tyst senare när jag satte på en film. 4-åringen fick välja. Han valde "Barbie and the magic of Pegasus". Ganska kul med tanke på att han tidigare berättat för mig att detta är en dålig film och en tjejfilm ;) men vi kollade på den ändå. De sista 30 minuterna efter att min värdpappa ringt och sagt att han är fast i trafiken gick fort med tanke på filmen. Och lill-killen låg stilla i mitt knä. Sedan blev det "middag" som min värdpappa köpt med från Panera Bread :) Naaajs! Tomat och mozarella panini med tomatsoppa till! Dööör va gott det är. Sen hade min värdpappa även köpt med världens största kanelbulle till mig eftersom han fick dåligt samvete att det tog sån tid att komma hem. Alltså han är ju för snäll :')
Ikväll var det äntligen dags att kolla på "Iron Man 3" också! Har väntat hela veckan, haha. Och alltså Tony Stark du är min idol! haha han är ju bara så cool ;) 

Så det var alltså vad som hände igår typ. Klockan är just nu efter 12:00 här och jag har absolut inga större planer för dagen eftersom det inte blev nån trip till Chicago med pojkarna. Så får väl se vad denna dag har att erbjuda. Efter ett långt och trevligt skypesamtal med min gullemugg där hemma i Sverige så blev jag sugen på att kanske gå på bio ikväll. Vore ju på tiden kanske. 
Får se hur det blir :)

Ska i vart fall börja resten av denna dag med att duscha! See you later ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: