typesomielin.blogg.se

2013-10-05
23:35:00

Barnpassning, bullar och kärlek
I det tidigare inlägget påstod jag visst att jag tänkt gör något med denna dag. HAHA det trodde ni va? Nejnej, här blev det inte mycket gjort. Dator och bok fick min tid att gå oerhört snabbt. Så gott som hela min värdfamilj befann sig också i källaren och lekte/städade. 
Den 8-åriga tjejen kom rusandes in på mitt rum med ett paket med kanelbullar. Hon och min värdmamma hade vart och handlat mat. Och tydligen så hade dom besökt tre olika butiker bara för att hitta några kanelbullar. Sen önskade dom mig "Happy cinnamon roll day" i efterskott. Alltså, dom är ju för söta :')
Efter att jag och barnen ätit lite middag drog mina värdföräldrar ut på date (för att fira min värdpappas födelsedag). Så jag var alltså barnvakt ikväll. Tidigare idag hade dom införskaffat en ny film på dvd. "The Croods". Så den kollade vi såklart på :) Och bra var den! Därefter följde en hel del mer tv tittande. Bl.a Americas funniest homevideos. Tjejerna och jag åt dessutom våra kanelbullar! ;) mums! (självklart inte riktigt lika goda som hemma, men ändå)
Lill-killen har inte vart lätt att få i säng denna veckan. Vet inte riktigt vad det beror på. Så jag tänkte att nu lär de väl bli samma visa ikväll igen. Men hör och häpna, jag lyckades få honom att sova redan vid 19:30 ;) Inte ett ljud. Inget gallskrik. Inte ens ett enda litet klagomål fick jag. Helt otroligt! haha, vilken seger ;) 4-åringen fick jag också i säng sisådär en timma senare. Han har råkat ut för nått virus den stackars och har blåsor i munnen eller nått. Vilket gör väldigt ont :( Inte kul! Så jag lät honom gå in i sina föräldrars säng och sova, hehe. 
Jag och tjejerna blev sedan sittande och kolla på fler barnprogram ända tills mina värdföräldrar kom hem igen vid 21:30 tiden. Förresten så var 8-åringen så himla go idag. Hon är väldigt för att gosa  och vill gärna att man håller om henne. Så när vi då sitter där och kollar på film så kramar hon plötsligt om mig och säger: "I love you". Jag dööör va söt hon är! :') 

Ikväll fick vi chansen att se tända lanternor på himlen. Mysigt :) Tjejerna var fascinerade och tyckte att det var lite som i filmen "Trassel".
Sedan var det sängdags för de två återstående barnen och jag och föräldrarna kollade på ännu mer tv. Dom hade haft en bra kväll, med bra mat och bra film på bio. "Gravity" med Sandra Bullock och George Clooney. Tydligen var den väldigt bra, så min värdpappa uppmuntrade mig att se den. Så vi får väl se vad som händer :) 
Trots att jag inte gjort nått speciellt idag så är jag ändå trött. Så krama kudden är det nu dags för! I morgon får jag försöka göra något vettigt....på ALLVAR!

Godnatt på er! 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: