typesomielin.blogg.se

2013-10-03
23:32:00

Börjar det bli höst nu?
Hejhopp! 
Idag har det regnat typ hela dagen. Vilken chock det blev! Har minsann vart bortskämd med bra väder i flera veckor så det är väl inte så konstigt kanske. Så då undrar jag, börjar det bli höst nu? På tiden kanske, med tanke på att det är Oktober redan. Herre jösses vad tiden flyger fram. Svårt att hänga med i svängarna. 

Lill-killen har vart lite små gnällig idag. Men annars var det en bra dag. Tyvärr kunde vi inte spendera någon tid utomhus med tanke på vädret, så det blev en lååång dag. 
Jag och 4-åringen passade på att mysa ihop oss i soffan och kolla på "Monsters inc" medan lillen sov. Känns så himla konstigt nu när jag ser alla barnfilmer på engelska. Har ju sett dom på svenska annars. Men bra är dom ju ändå ;) 
Det enda kaos jag fick stå ut med idag var tjejernas "Harry Potter finns på riktigt vs. Harry Potter finns inte på riktigt"-krig. Ojojoj! Helt fantastiskt hur mycket energi man kan lägga på en så onödig diskussion. Haha, själv försökte jag bara få dom att göra sina läxor! Sen bar det av till simträning. När vi kom hem igen var min värdmamma hemma och i full gång med middagen. Gött! 

Byggde upp mina KASSETT lådor från Ikea efter middagen. Och då kom ju den svåra biten...vad ska jag lägga i dom nu då? Jag visste att jag behövde dom till att lägga saker i, men när jag väl har dom så vet jag inte vad. Haha, smart! Löste dock detta problem inom kort ;) 
Nicki ringde och undrade om jag ville se på film. Svar ja! Så jag hoppa in i bilen och for iväg i mörkret. Tyvärr hittade vi inte kontrollen till tv:n i källaren som var mystiskt försvunnen. Sen försökte vi även med att se på film på Nickis rum på hennes tv. Men det gick inte det heller. Så det slutade med att vi fick kolla på The Voice på hennes laptop ;) haha 
När jag var påväg till Nicki upptäckte jag att det börjat åska. Här blixtrar det ju typ tusen gånger innan det smäller och mullrar, så det är inte lätt att veta om det åskar eller ej (bortsett från den blinkande himlen förstås).
Sen blev det hem och sova.

Idag läste jag faktiskt ut den andra boken i "Fifty Shades of Grey" serien. Det var ju inte en dag för tidigt, haha. Hoppas du är stolt över mig nu Julia ;) Tog ju bara sisådär hundra år innan jag lyckats få tid och ork att läsa ut den. Så nu ska jag försöka läsa den tredje boken, som jag hittade i min värdfamiljs bokhylla. Så då ska jag äntligen få läsa den på engelska!

PÖSSPÖSS

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: