typesomielin.blogg.se

2013-10-14
20:08:00

Columbus Day
Idag är det Columbus Day. Vilket innebär ledighet från skolan. Denna dag firar vi alltså till minne av Christopher Columbus upptäckt av Amerika, år 1492. Cooool! Tydligen är detta en National Holiday, meeeen jag märkte inte av detta nått större. Bortsett från att 4-åringen var hemma från skolan. 
Blev en väääldigt lång dag som sagt. Men det var inte värre än jag förväntade mig. Självklart känner jag mig rätt död nu dock. 
Tog en sväng med bilen till Peck Farm lekplats. Jätte fin lekplats. Senast jag var där med pojkarna så hade den inte öppnats ännu. Tyvärr var min kära 4-åring inte jätte sugen på att åka till lekplatsen idag. Men jag tvinga ut dom ändå ;) kände att dom måste få komma ut lite grann åtminstone. Sen blev det hem och äta lunch. Få lill-killen i säng, tvätta, spela spel med 4-åringen, kolla på "Lilo & Stitch" och nästan somna i soffan ;) Dagens enda riktiga motgång var då hunden bajsat inne (igen) -.- Måste han alltid göra detta när JAG är hemma? Baaaaaaah!! Förra gången var det ju inte riktigt hans fel, med tanke på att hans väg ner till bakgården var blockerad. Men idag vet jag inte vad som hände. Han var ju ute flera gånger. Jaja!
Dom sista timmarna innan min värdpappa kom hem var nog dom segaste. Vi städade upp alla leksaker i vardagsrummet och även i källaren (eller ja, jag städade i källaren ;) ). Jag och 4-åringen spelade lite biljard medan lill-killen roade sig med annat.  Fick även tid till att städa lite i mitt badrum. Torka av handfatet, putsa spegeln osv. Lill-killen höll mig sällskap och gick runt runt där inne ;) Min värdpappa var hemma efter 18 nån gång. Han hade stannat på McDonalds på vägen hem och köpt med lite mat. En Crispy Chicken Ranch Wrap till mig ;) lååångt namn, haha! Men helt klart min nya favorit :) 
Sen blev det chilla framför tv:n med ett gammalt avsnitt av Wipeout. Egentligen var det meningen att min värdpappa skulle åka till Chicago och hämta upp min värdmamma och tjejerna på flygplatsen. Men tydligen var planet försenat pga. tekniska fel eller nått. Så nu kommer dom inte komma hem förrän sent i natt. Stackare! :/

I morgon blir det jobba. Kommer kännas konstigt att inte vara ledig, som jag brukar vara på tisdagar. Buhu! Men, men. Får tänka att snart är det helg igen ;) haha
 
Bilder från lekplatsen
 
Natti Natti!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: