typesomielin.blogg.se

2013-10-13
21:58:00

En dag på Zoo
Så idag blev det alltså av. Min värdpappa, pojkarna och jag tog oss iväg till Zoo denna härligt soliga söndag. Dock sket sig planerna en aning ändå. Det var ju meningen att vi skulle åka till Chicago city och gå på zoo i Lincoln Park. Men idag pågick ett maraton i stan, så det skulle vara avstängt lite här och där + suuuper svårt att få parkering (svårare än en vanlig dag). Så vi bestämde oss för att åka till Brookfield Zoo istället. Där har jag ju varit tidigare, men det gjorde mig inte så mycket. Vi kollade på en hel del djur som vi inte hann med förra gången :)
 
Började min morgon väääldigt tidigt. Vid 07:00 slängde jag upp datorn på magen och gjorde mig redo för ett skypesamtal med jelin ;) Eller slängde och slängde.....nu ska vi inte överdriva. Snarare använde all min kraft för att få den från skrivbordet till sängen. Syntes nog att jag var lite trött, med tanke på att nått av de första hon säger är "Vad är klockan hos dig Elin?" ;) haha Men det var helt klart värt det!! (men låt oss inte göra det till en vana att skypa vid 14 tiden på en helg....om det inte är nödläge dvs.) 
Fick sedan även tid över innan det var dags att åka iväg, så det blev ett skypesamtal till med kära Linda :) Ni förgyller min dag flickor<3 
 
Sen bar det iväg på motorvägen och mot Zoo! Denna gången lyckades vi få se Delfinshowen. Uppskattat av både barnen och mig själv ;) Tog också en promenix bland dinosaurier, jagade lite gäss med lill-killen, åkte karusell och tog en del bilder! Idag fick vi med oss fiskarna och reptilerna också (missade dom förra gången). Och även Savannen-djuren. 
4-åringen var kartläsare och ville visa vägen till alla djur.
Åt en Magnum glass idag. Guuuud det kändes som om det var hundra år sedan jag gjorde det senast. Det var ganska väldigt jätte gott om vi säger så!

Blev en bra dag med boysen :) I bilen hem var det två utslagna barn i baksätet som stensov så gott som hela vägen hem. 
Väl hemma gjorde jag ett tappert försöka att välja ut lite bilder till min Scrapbook. Tänkte åka en sväng till Meijer och skriva ut bilder nämligen. Och även passa på att tanka min värdpappas bil (vilket jag aldrig gjorde igår...hehe). Detta hann jag dock inte göra för middagen. Middagen bestod av pasta med tomatsås och cheesesticks. GOTT!! Jag borde fortfarande väga mig och sedan kolla om en månad och se ifall det blivit nån skillnad. Kanske man tar sig hem med några extra kilon på kroppen nästa höst ;) haha Skulle egentligen inte förvåna mig, med tanke på hur onyttigt det känns som man äter jämt. Fast ändå inte.
Under middagen bestämde vi att vi skulle kolla på "Thor". Min värdpappa hade hittat den på Netflix och vi pratade om filmen tidigare idag. Innan dess slog jag dock min plan i verket och åkte iväg för att tanka bilen. Jag gick in på Meijer, men sen insåg jag dock att det är bättre att ladda upp bilderna online och sedan hämta ut dom i butiken. Men jag hittade lite grejer som jag behöver till min scrapbook, så helt förgäves var ju inte mitt besök där. Full rulle hem igen och på med filmen ;) Braa film! Och Chris Hemsworth är ju HELT OK att titta på!! 
Min värdpappa skypade också en snabbis med min värdmamma och tjejerna. Dom verkade ha det bra och kommer hem i morgon kväll :) Efter filmen gick jag och la mig. Eller, blev sittandes med datorn en stund såklart.....men sen la jag mig! I morgon måste jag upp tidigare eftersom min värdmamma inte är hemma. Kommer vara en lååååång dag! 
 
Hittade Nemo ;)
Och Doris också ;)
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: