typesomielin.blogg.se

2013-10-13
01:27:00

Gooo Huskies!!
Hej och hå! 
Blev ingen bio idag. Istället blev det min andra American Football game. En collegematch denna gången. Super häftigt! Förmodligen inte lika häftigt som att se en RIKTIG match, typ när Chicago Bears spelar. Men ändå tillräckligt häftigt. Det var the homecoming game så det var vääääldigt mycket folk. 
Men hur kom det sig att jag hamna här då? Jo, eftersom vädret var för dåligt för att åka på Zoo, så hörde jag av mig till Nicki för att se vad hon hade för planer. Vi var först inne på att gå på bio. Men sen säger Nicki att hon pratat med två andra tyska tjejer som hade tänkt åka på matchen. Och hon har själv aldrig gått på någon fotbolls match, men ville väldigt gärna gå. Så det slutade med att vi alla fyra begav oss iväg i min bil. Måste säga att jag var rätt otaggad i början, med tanke på vädret. Men ju närmare vi kom vår destination, ju bättre väder blev det :) Riktigt flyt!! Det gick ganska fort att hitta en parkering dessutom. Körde runt lite och fick vända osv. men hittade tillslut ett ställe där vi fick den absolut sista parkeringen. Kostade oss $10 dock -.-
Skönt att vi var många att dela priset på, haha. Väl framme vid stadion så kommer smällen: Det finns inga biljetter kvar! Neeeeeeeeeej!!! Vi har ju tagit oss ända hit, betalat parkering och allt......och så finns det inga biljetter kvar. KOM IGEN!!! Sjukt irriterande. Det gick runt folk och sålde biljetter dom inte behövde. En snubbe kom fram och ville sälja två biljetter. Men eftersom vi då saknade två biljetter till så ville vi inte köpa dom, ifall vi inte skulle få tag på fler. Sen dök det upp en annan man och ville sälja en biljett. Han var dock trevlig och tipsade oss om att gå runt till andra ingången där studenterna går in. Kanske skulle vi ha bättre tur där? Men det kändes ganska kört. Alla hade NIU-tröjor på sig (Northern Illinois University) och alla gick antagligen på universitetet. Så där stod vi och kollade på alla glada studenter som hängt i partytält utanför stadion hela dagen och druckit öl. Vi stod speciellt och glodde på en kille som var as packad och satt och gjorde sitt bästa för att se nykter ut inför poliserna. Han misslyckades dock då han började spy och sakta men säkert falla ihop på marken. Tillslut kom dom med en bår och hämta upp honom ;) 
Och då händer det vi har väntat på! När vi precis är påväg att ge upp så dyker en gubbe upp med en hel bunt med biljetter. "Behöver ni biljetter?". OM vi gör!!!! 
Kom några killar som också ville ha biljetter. Vi höll på att sabba försäljarens deal med dessa killar, då vi i bakgrunden står och pratar högt om priset han gav oss (som uppenbarligen var dyrare för killarna) haha ooooj då ;) Fick en armbåge i sidan för det. 
 
Solen strålade, matchen var igång, publiken var på toppen humör och vi kom in!! haha lyckliga som barn i en godisbutik :) Och ännu en gång hade jag inte med mig min kamera! Idiot som man är -.-  Men jag hade ju räknat med regn och bio. 
Jasmine (en av de nya tjejerna) hade med sin kamera så hon fick ta några bilder. Så jag hoppas hon vill skicka dessa till mig. Vi fick en helt okej gruppbild som jag gärna vill ha. Vi hade ett gäng med indier bakom oss under matchen, som vi bad ta ett kort på oss. Alltså, ibland var det svårt att skratta när dom pratade engelska. Just för att dom verkligen får mig att tänka på Apu i Simpsons ;) haha dom lät verkligen precis som honom. 
Man kan tycka att en hockeymatch är lång, men det är inget i jämförelse med en amerikansk fotbollsmatch. Den tar aldrig slut! Vi jobbade på att försöka förstå spelet. Jag börjar bli bättre, men är fortfarande ganska vilsen vad gäller spelreglerna. Stämningen var mäktig dock. Alla jublande människor på läktaren, cheerleaders, musik och en härlig lag anda. 
Tyvärr gick vi faktiskt lite tidigare, just för att det började bli rätt kallt. Skulle dock tro att NIU Huskies vann. Dom låg i ledningen när vi gick åtminstone. In i bilen och hem till Nicki. Sedan vidare till Jasmines hus (hon var ensam hemma - värdfamilj bortrest). Åt lite middag som vi köpt med oss på vägen. Sedan satt vi där i några timmar och delade med oss av varandras "au pair historier" och erfarenheter i värdfamiljerna. Mycket trevligt :)  Kom hem myyycket senare än jag planerat och än vad jag borde ha gjort, med tanke på att jag ska upp tidigt i morgon och skypa med älskade Elin "jelin" :) Kom nog inte i säng förrän efter 01:00 någon gång. 
I morgon blir det dessutom Zoo med värdpappa och pojkarna :) Ska bli kul! 

Här kommer bilder som jag lyckades ta med mobilen åtminstone.
Såhär ledsna såg vi ut innan vi fick tag på biljetter
 
 
Natti Natti!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: