typesomielin.blogg.se

2013-10-25
21:53:00

"Hulk - smash!"
Freeeeeeeeeeeedag! För er som inte visste det ;) höhö! Payday dessutom.
Idag var det Halloweenparty på 4-åringens skola. Vilket innebar att föräldrar också skulle komma (eller som i vårt fall - au pairen ;) ). Så det var halloween kostym på som gällde. Och mitt kära värdbarn var mer än lycklig när han fick ta på sig sin Hulken dräkt ;) Lill-killen tyckte dock INTE om masken. Super läskig var den om ni frågar honom! haha 
Så jag och lill-killen fick följa med till skolan och sitta samlade med alla andra föräldrar och titta på när barnen sjöng osv. Alla hurtiga föräldrar drog fram sina filmkameror och grejer såklart -.- Just där och då var jag skit sur att jag glömde min kamera hemma. Men jag ville ju inte vara sämre så jag slängde fram min maffiga Samsung Galaxy S3! HA! den du!!! Jodå, de blev allt några bilder och filmklipp för oss också ;) Sen började själva partyt med snacks för barnen och lite pyssel för dom barn som ville. 
Dagens bästa kostym måste jag säga var en kille som hade klätt ut sig till en luftballong. Den var helt och hållet hemmagjort vilket var rätt imponerande :) 
Usch, detta ger mig sådan ångest. Vad fanken ska jag klä ut mig till då? I morgon har jag nu bestämt ett möte med Natalia. Så då ska vi försöka hitta något. Har suttit och funderat och funderat på vad jag skulle kunna klä ut mig (som INTE kostar en förmögenhet). Inte lätt inte lätt! Finns ju hur mycket som helst att välja på. 
Äldsta tjejen och lill-killens kostymer kom på posten idag. Tjejen kommer naturligtvis vara "Hemione" från Harry Potter ;) OJ det lyckliga ansiktet när hon slitit upp förpackningen och slängt på sig kappan alltså! Haha jag svär på att ungen t.o.m kommer sova i denna kostym. Men håll i er! Här kommer det bästa....Lill-killen ska vara en skunk!! hahaha jag trodde jag skulle dö när jag hörde detta. Men guuud vad söt han kommer va i den. Om dom lyckas få på han den dvs. Jag kan tänka mig att han inte kommer göra det enkelt för oss. Jag menar, här om dagen fick jag så gott som klä på han vantar och mössa med våld! 
 
Till middag blev det äta ute på Chilli's. Gott, men min kycklingsallad var myyycket starkare kryddad än jag förväntade mig. Men jag överlevde. Mätt blev jag minst sagt. Min stackars värdpappa fick dock fel beställning. Och att fixa en ny var inget alternativ för oss eftersom det tog as lång tid för maten att komma in första gången + att vi hade en sjuukt grinig liten kille i vårt sällskap. Men han sa bara att han inte ville betala för det och ja....så var det med den saken ;) haha Det är kul att se hur sjukt service minded dessa människor är. Eller, hur desperata dom är att gottgöra det som blir fel. Men det har jag tänkt på sedan jag kom hit. Du går in i en butik och sen tar det typ 2 sekunder innan någon är framme och säger :"Hi, how are you today? How can I help you?". Och man ba :"wow! jag kom nyss in....chilla" ;) haha Dom är ju väldigt trevliga, så det är ju inget fel med det. Men det märks att "HÄR SKA SÄLJAS GREJER".
 
I morgon ska äldsta tjejen tävla med simningen igen. Så min värdmamma och hon måste gå upp vid 5:00. Jag är iiiiinte ett dugg avis om vi säger så, haha. 
På söndag väntas förhoppningsvis Six Flags ännu en gång :) Har ju två fribiljetter som går ut då, så det vore ju bra att kunna använda dom ;) Så där i sista minuten.
 
Nu ska jag nog kolla mitt sista avsnitt av Vampire Diaries. Sen blir det börja på säsong 5! Wohoo! Vore najs nu om jag kom ikapp mina serier så jag kan börja se dom på tv istället. Jag kollar ju aldrig på tv numera. Så det vore ju faktiskt kul om jag äntligen kunde börja följa grejer där istället nu när jag väl bor i USA. 
Eller ska jag gå upp och se vad mina värdföräldrar kollar på? Hmm, jag får fundera på den saken.

Natti Natti!
 

Kommentar:
#1: Micaela

hihi vill du vet en hemils? ( såklart du vill) jag ska också vara Hermione på Halloween :D

Svar: haha ska du? Va kul ;D Du kommer vara en skit snygg Hermione ;)
Elin. S

2013-10-26 @ 06:58:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: