typesomielin.blogg.se

2013-10-15
20:58:00

Jobb på en Tisdag
Wow! Kändes helt fel att jobba på en tisdag ;) haha hela min vecko-rytm vändes helt upp och ner. Mötte en trött värdmamma samt två jätte trötta värdbarn i köket i morse. Dom hade kommit hem runt 2-tiden i natt! Naaajs! Inte jätte kul kan jag tänka mig. 
Blev en seg dag. Känns som att det delvis berodde på att jag så väl vet att det egentligen är min lediga dag, haha Sen var vädret kass. Mulet, regnigt och kallt! Brrrr! Annars gick väl dagen bra. Efter frukost satte vi igång en film och myste ihop oss i soffan för att få upp värmen lite ;) "Despicable me" :) Älskar den!! 
 
Idag satt jag faktiskt och gjorde mitt bästa att försöka komma på roliga pyssel och grejer att hitta på med barnen. Speciellt nu inför Halloween och Thanksgiving. Dock har jag ingen aning om vi någonstans i detta hus har pysselgrejer. Typ färglada papper, glitter, snören, hobbyfärg osv. Så jag satt typ och skrev upp en lista på grejer jag ska kolla/fråga om vi har. Annars får jag väl göra ett besök på Michael's snart. Känner att jag måste börja bli lite mer kreativ med barnen. Är fruktansvärt inspirationslös just nu! När jag väl försökte idag var dock inte min kära 4-åring så pepp. Han målade en teckning med vattenfärg och sen var han nöjd. Denna gjorde jag dock om till en solfjäder sedan :) Alltid något! haha
 
Idag kom min värdmamma hem tidigt. Eftersom det inte är hennes vanliga arbetsdag, fanns det inte så mycket att göra. Min värdpappa kom också hem tidigare än vanligt. Under middagen fick tjejerna chansen att berätta om helgen. Känner att det vore sjukt häftigt att besöka Mall of America. Cirkus 400 butiker, nöjesfält och akvarium INNE I KÖPCENTRET!! Helt galet. Och dom berättade om vilka sjuka karuseller som fanns. Mycket som snurrade runt tydligen, haha. Min värdmamma visade mig lite av vad dom shoppat också innan middagen. Får se om jag själv lyckas ta mig till Minnesota någon gång framöver. En bra idé nu till vintern. Allt är ju ändå inomhus ;) 
 
Sedan blev det chilla på mitt rum. Satte igång och måla en bild. Det gjorde så jag tappade bort tiden. Kom på att jag och Nicki pratade om att kolla på The Voice tillsammans idag. Men hon hade visst ändå uppgifter från sin collegekurs att ta tag i. Så det gjorde inte så mycket att jag glömde bort det som tur va. 
Blev några avsnitt med Vampire Diaries istället ;) 
 
Idag är det förresten den 15:e. Vilket innebär att jag idag varit hos min värdfamilj i 2 månader. Men jag räknar mest från den 12:e. Alltså dagen då jag kom till USA ;) 
 
Goodnajt people!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: