typesomielin.blogg.se

2013-10-10
20:43:00

Just det, blev inget inlägg igår....
Usch usch! Nu fuskar jag allt. Inget inlägg igår. Börjar bli laaaat! Men det var fullspäckat schema igår som vanligt på onsdagar. Besökte två olika parker så nu kan ingen klaga på att vi inte vart ute i solen ;) Jag och pojkarna träffade på en trevlig kvinna och hennes dotter i parken (har en förmåga att träffa trevligt folk där. Det är i parken det händer så att säga ^^). Hon kom från Beirut och var här och hälsade på sin syster. Anledningen till att vi började prata var att hon var sjukt imponerad över hur duktig "min" 4-åring är på att räkna. När han hörde det var han såklart tvungen att räkna till hundra, bara för att visa upp sig ännu mer ;) haha Show off! 
Det visade sig att hon varit i Stockholm flera gånger, hon älskar det och tydligen är hennes bästa vän från high school halvsvensk och bosatt i Göteborg eller nått. Vad är oddsen? Och som sagt, varje gång jag träffar någon så har dom typ ALLTID en eller annan koppling till Sverige ;) 
 

Idag (Torsdag) har det också vart kanonväder. Ingen Preschool idag, vilket innebar att båda pojkarna var hemma med mig hela dagen. Dagen har bestått av mycket spel, måla i målarböcker, läsa bok, leka "I spy something..." och efter lunch fick jag äntligen ut oss på en promenad. Gick en av de vägar som jag lärde mig i början av veckan och tittade på ankor och gäss. Mycket spännande! 
På vägen hem mötte vi två kvinnor med en barnvagn och två hundar. En jäääätte stor hund och en liten hund. Den ena kvinnan höll in den stora hunden (antagligen rädd för att skrämma "mina" barn). Men dom är ju vana vid hund så det var ju inga problem. Jätte trevliga var dom och lill-killen hängde sig ut från vagnen för att få hälsa på hundarna. Sötast var han när den ena kvinnan lyfte upp den lille hunden så han kunde hälsa. Då tog han tag i hunden och gav han en riktigt go kram. Båda kvinnorna i tjöt då i kör :"Aaaaaw va sööööööt!" ;) haha Så lill-killen blev riktigt poppis! 
När tjejerna kom hem var det läxläsning och packa inför morgondagen som gällde. I morgon åker min värdmamma och tjejerna på en weekend-resa till Minnesota. Troligen ska jag köra dom till flygplatsen! Spännande! Men med gps:n i bilen ska det väl gå bra ;) Tänker främst på när jag ska hitta hem igen, haha. Men min värdpappa ska försöka komma hem tidigare. Så om han hinner så kommer nog han köra dom istället. Skulle va skönt egentligen, med tanke på att jag måste ta med pojkarna också. Men vi får se hur de blir.
Så i helgen blir det bara min värdpappa, pojkarna och jag hemma. Min värdpappa har planer på att ta med dom till Chicago och gå på det Zoo som finns i Lincoln Park. Hoppas verkligen det, för i så fall tänker jag hänga på ;) 
Nicki smsade och var helt i extas! Tydligen kommer Avicii uppträda på "Pepsi Jingle Bash" i Chicago i december. Hon är verkligen ett riktigt Avicii fan ;) haha Så just nu ser det ut som om vi kommer boka biljetter till detta event antingen ikväll eller i morgon. Kollade upp det och det fanns några till artister som vore kul att se :) Har kollat på andra konserter i Chicago under detta år. Skulle vara sjukt kul om jag lyckas hitta nån artist som jag verkligen vill se! Sen gäller det väl bara att ha tid och pengar ;) 
 
En liten bild från sidan med några av artisterna osv.

Nu är jag återigen inne på "plötsligt blev jag sjukt sugen på att se en svensk film"-spåret! Undrar vilken det blir ikväll? Det lutar lite mot "Livvakterna" eller möjligen "Vi". Den sistnämnda har jag inte sett. En film med Gustav Skarsgård. Meeen det skulle lika gärna kunna sluta med "Studentfesten". Den skulle kunna vara kul ;) haha

PUSS & GODNATT

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: