typesomielin.blogg.se

2013-10-04
23:35:00

Kanelbullens dag!
Kanelbullensdag idag ja. Hade ju tänkt tanken att vara hurtig och bakat bullar till denna dag, men nej nej. Jag fick mig åtminstone en bulle i början av veckan (dock var den lååångt ifrån lika god som en hembakad svensk kanelbulle) ;) Hoppas att ni alla där hemma i Sverige har ätit så mycket bullar att ni storknar!!

Höstvädret håller i sig idag med. Ingen regn direkt, men väldigt kvav luft ute (åska på gång igen tro?). Och det blev ju en lång dag inomhus igår så idag var vi tvungna att gå ut en sväng. Tog bara en promenad, men ändå :) Bättre än inget. 
En bra dag annars. Kände dock att det är skönt med fredag äntligen ;) haha Fast veckorna går så fort så det dröjer ju inte länge förrän det är fredag igen! Gött de! 
 
Så fort min värdmamma kom hem drog hon och barnen direkt iväg till yngsta dotterns simträning. Själv blev jag sittandes med datorn och läsa på Tripadvisor om hundratals sevärdheter i USA. Börjar ju som sagt känna att det är dags att planera lite. Vad jag vill se och göra, helgresor, min resemånad osv. Kan ju vara bra att ha planerat lite så man vet vad man behöver spara pengar till. Men lätt är det inte. Åååh det är ju så mycket som jag skulle vilja göra och så sjukt mycket att se. Men det är ju ett stort land och man ska ju ha både tid och pengar för att få något gjort. Så vi får väl se vad det blir. 
Något som är bra är ju att man skaffat sig kontakter lite här och var i detta land så att man genom ett besök hos dom kan få se sig om lite ;) Nu pratar jag förstås om er SVENNEFLICKOR från orientation. Jag hoppas ni läser detta. För då kan ni förbereda er på att ni någon gång under detta år kommer få besök ;D mohahaa

Senare blev jag sittandes och kolla på "Dr. Dolittle" med min värdfamilj ;) haha gud, minns inte när jag såg den filmen senast. Men det var inte nyligen i vart fall. 
När barnen gått och lagt sig och det bara var jag och värdföräldrarna kvar i soffan kollade vi på "Hawaii 5-0" (självklart vill dom kolla på det eftersom det spelas in på Hawaii, haha). Sen kände jag hur trött jag började bli så jag gick till mitt rum. Men istället för att sova så kollade jag på ett avsnitt av "Vampire Diaries" ;) haha 

Så jag somnade liite senare än vad det var tänkt. Men det är ju lördag i morgon så det är ju ingen fara :)

Slänger in en bild från Oktober festen förra helgen ;) 
 

Kommentar:
#1: YOLOhanna

SJÄLVKLART läser jag detta och tänker samma som dig, vill lätt komma till Chicago och hälsa på, jag och micaela får prata ihop oss och komma och besöka dig!! Du är självklart välkommen hit!! Hih.

2013-10-07 @ 01:11:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: