typesomielin.blogg.se

2013-10-01
23:16:00

Måndag + Tisdag
Hejhej!
Oj, börjar bli latare och latare nu ser jag. Blev inget inlägg igår. Alldeles för trött! Satt uppe och kollade på "Pitch Perfect". Jag gillar verkligen den filmen. Mina värdföräldrar gör tydligen också det, haha ;) Hur som helst, det var en bra dag igår. Lill-killen hade vart uppe typ hela natten så han var trött på morgonen. Vilket resulterade i en tidig tupplur i cirkus två timmar. Bra där! Så jag och 4-åringen fick massa tid till sällskapsspel och även lite tid till att se på filmen "Brave". Har lääänge velat se den och jag ÄLSKADE den :) Något av det bästa är nog de irländska dialekterna, haha. Och huvudkaraktären Merida's långa, trassliga, orange-röda hår! 
Resten av dagen flöt på bra. Lämning och hämtning på preeschool, läxläsning och körning till simträningen. 
Ah just det....sen var det ju det här med familjen hund, som driver mig till vansinne! Seriöst, jag vet inte vad det är med den här hunden, men nått är ju inte helt rätt asså, haha. Det har mina värdföräldrar också konstaterat ;) Jag har väl tidigare berättat om den dagen då han åt upp en hel tub med blöjsalva? Igår åt han upp en hel burk med döda gräshoppor (som är till för äldsta dotterns ödla). Och precis som jag sa till mina värdföräldrar; jag försöker alltid gömma och plocka undan allt ätbart så att han INTE ska äta upp nått han inte ska äta. Men nu vet jag seriöst inte vad jag ska gömma undan längre. Han äter ju allt han kommer åt!! Det finns absolut ingen hejd! Uppenbarligen kan ingenting alls ligga framme. Han lär äta upp det oavsett vad det är!! 

Vad gäller idag (Tisdag), så har jag ju varit ledig. Skönt! Sov länge, vilket var gött. Hade redan igår planerat att jag skulle ta en promenad på morgonen. Men när jag gick upp såg det dimmigt och molnigt ut. Nästan som om det skulle bli regn. Så jag blev inte alls lika taggad då, så jag tog en dusch istället ;) självklart blev det toppen väder längre fram på eftermiddagen, då jag inte hade tid för promenader.
Idag slog jag på ordentligt med frukosten. Äggmackor med kaviar! Mums! <3 Lite svensk-feeling med kära Kalle's!
Fick sms av en tjej som jag träffat en gång tidigare (två, om man räknar med cluster träffen). Hon ville ha sällskap till Michael's Art Supply. Och jag behövde ändå köpa ett födelsedagskort till min värdpappa som har födelsedag idag :) Så hon plockade upp mig och vi for iväg. Hade inga färdiga kort åt mig på Michael's, så vi tog en sväng till Walmart. Gud vad jag skratta åt vissa gratulations kort. Såå mycket olika roliga :) 
När jag kom hem igen var min värdmamma och pojkarna hemma. Pojkarna hade vart och klippt sig och var så tjusiga så :) Min värdmamma var i full färd med att baka äppelpaj (till sin make). Det slutade med att jag fick åka och köpa en ny skalare, eftersom den gamla gått sönder. Så jag erbjöd mig göra det medan hon fortsatte med pajen, haha. Satt i köket under hela "baknings processen" och höll henne sällskap. Trevlig pratstund måste jag säga. Jag gillar verkligen min värdmamma :) Fortfarande lika glad att jag hamnat i just den här familjen.
Tjejerna kom hem och satte igång med sin läxläsning. Jag spenderade lite tid på mitt rum, innan det var dags att vara barnvakt en stund medan min värdmamma gjorde ett ärende. Senare stack dom alla iväg för att hämta "deep dish pizza" (min värdpappas favorit - hur god som helst) och inhandla några födelsedagspresenter. Blev inget super ordentligt firande direkt eftersom han kom hem sent och min värdmamma var tvungen att åka på ett möte osv. Men vi fick i vart fall sjunga för honom och han fick blåsa ut några ljus på pizzan ;) haha och öppna sina presenter förstås. Av mig fick han som sagt bara ett kort, där jag skrivit att jag LOVAR att snart laga swedish meatballs till middag! Tror han uppskattade det ändå. Han tyckte inte att jag hade behövt ge honom något, men det tycker då minsann jag! Så ett kort var väl bättre än inget. Ett skojigt kort, där det påpekas att han börjar bli gammal ;) haha Tur han har humor.
Blev god pizza och god äppelpaj med glass ikväll. Smakade även på Oreo mintglass. Väldigt underlig och speciell smak. Helt ok dock! 
Sedan blev det soffmys med barnen framför tv:n. Kollade på The Voice. Det var faktiskt med en svensk/amerikansk tjej. Hennes mamma var svensk och hon hade bott i Sverige länge :) Coolt! Tyvärr gick hon inte vidare. När barnen gått och lagt sig kollade jag mitt första avsnitt någonsin av serien "Chicago Fire". Precis som jag misstänkte så gillade jag det, haha. Det var seriestart på en ny säsong idag tror jag. Så jag borde väl börja med första säsongen kanske. Igår började dessutom tredje säsongen av "Once Upon A Time". Får ta igen det avsnittet snart. Men mest taggad är jag inför den nya säsongen av "Hart of Dixie" som börjar nästa vecka! :D wiiihoooo! Som jag har väntat!

Nu blir det sängen! I morgon är det busy-wednesday igen. 

Puss & Kram

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: