typesomielin.blogg.se

2013-10-17
20:57:00

Multiplikationstabellen
Ojojoj vilken dag! Den började bra. Inga konstigheter alls. Regnade och var kallt både ute och inne. Börjar dock bli varmare inne eftersom värmen i husets har satts på ordentligt (tror jag). Hur som haver, söte 4-åringen frågade idag om jag inte kunde göra pannkakor till lunch igen ;) haha att jag inte dog! Tyvärr blev det inga pannkakor idag. Lovade bjuda på dom en annan dag. Sen myste vi ihop oss till "Ice Age" (jag vet, känns som om vi BARA kollat på film dom senaste dagarna. Men dagarna har vart riktigt långa och sega. Inget fint väder heller. Dessutom är jag helt utan kreativitet och påhittighet just nu -.-). Hade nästan glömt hur rolig den här filmen är. Minns första gången jag såg den hemma. Herre gud vad vi garvade. Det var helt klart det roligaste vi sett på länge. Och jag gillar Sid's röst bättre på svenska faktiskt ;) haha Kan ju va för att jag är van vid det kanske. Men sen satt jag dessutom där och kämpade för att inte lipa i slutet. Gud....det är ju jätte sorgligt ju. Haha 
Idag har jag nog dessutom spelat "Go Fish/Finns i sjön" hundra tusen gånger. Ungen ÄLSKAR det verkligen. Så jag kan ju inte riktigt låta bli att spela med honom. Åtminstone håller det oss sysselsatta. 
 
Efter denna helt okej förmiddag, så kommer det en mindre okej eftermiddag. Den gick mer eller mindre ut på en säkert minst 20 minuter lång diskussion med den äldsta tjejen om varför hon inte kan gå ut och leka med sin kompis innan läxan är gjord. Sen övergick diskussionen till att handla om varför hon inte får leka med sin kompis, med tanke på hur hon reagerade/uppförde sig när jag från början sa nej. Ojojoj jag säger då det. Jag minns att dom varnade oss för att amerikanska barn är bra på att argumentera och ställa frågor. Nu vet jag verkligen att det stämmer, haha. Jag vägrade dock ge mig. Allt löste sig i alla fall tillslut och vi blev vänner igen ;) ingen större skada skedd. 
Sen bar det iväg till simträning och sen hem till middagen som min värdmamma var i full färd med att fixa. 

Just det, hela dagen har jag väntat på att få post hemifrån. Det tar exakt en vecka tydligen. Inte så farligt. Min värdmamma hade mött brevbäraren när hon kom hem så mitt brev låg och väntade på mig på köksbänken. Har vaktat huvudingången både igår och idag för att inte missa det (vill inte att det ska bli liggandes i regn som det blev förra gången) haha. 
Så nu när jag har öppnat mitt stora brev, med nyfikna värdbarn som vittnen, så måste jag säga : Tack mamma och pappa! Tur man har humor, haha ;) Rätt kul ändå! Mina värdföräldrar vek sig typ dubbelt av skratt!! 
För er som inte förstår nu så ska jag förklara. Ni kanske minns den gången jag berättade om att mitt äldsta värdbarn frågade mig om jag visste vad multiplikation var? Då hon dessutom snabbt frågade mig nått som jag SÅKLART inte kunde svara på just då i samma sekund. Vilket sedan fick henne att tro att jag inte kan hjälpa henne med läxan. Så nu har alltså mina kära föräldrar skickat mig en jätte stor multiplikationstabell. HA HA, nu var ni bra roliga va?! Men behöver ju den tydligen ;) Lär ju inte bli några problem att hjälpa kidsen med matteläxan i fortsättningen.
Sen fick jag dessutom två paket med tuggummi och lite gammal hederlig alvedon ;) Det tackar vi för! 

Det roliga var dock när den yngsta tjejen såg tuggummipaketen så säger hon: "Oh, you're gonna get in trouble!" ;) haha Anledningen till detta är att min värdpappa är emot tuggummi typ. Eller åtminstone emot att hans barn tuggar tuggummi. Så nu tänkte väl hon att min värdpappa skulle beslagta mina tuggummin. Men oroa er inte mamma och pappa....jag löste situationen. Skyllde allt på er ;) <3 hihihi
 
Vi hade även fått en college katalog med kurser som jag skulle kunna ta till våren. Världens sämsta upplägg i katalogen måste jag dock säga. Man hittar ju ingenting. Helt kaos! Och ingen fotokurs -.- Meen jag får leta vidare på andra skolor också. Nått ska jag väl ändå lyckas få läsa till våren. 
 
Sen hände det inte så mycket mer denna kväll. Blev sittandes och läsa på mitt rum. Katten kom på besök. För en gång skulle la han sig och sov på min säng, istället för att vara mitt i nyllet på mig för att få uppmärksamhet ;) Way to go sneaky cat! 

I morgon är det fredag! Hallelujah!! ;)

Natti natti folket! Men mina läsare ligger väl (förhoppningsvis) och sover redan där hemma i Sverige, med tanke på vad klockan är hos er nu! Godnatt i efterskott önskar vi från Amerika!! :)
 
Här har vi den! Den sjukt stora och jääätte färgglada multiplikationstabellen :)
Och mina kära tuggummin förstås!
Du är bra snäll och söt när du inte är "pain in the ass"!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: