typesomielin.blogg.se

2013-10-24
21:17:00

Nu börjar det banne mig bli kallt....
Brrrrrr! Idag har det vart kallt ute minsann. Har nog vart lite väl bortskämd med värmen den första tiden jag vart här. Nu börjar det verkligen bli kallt. Tog en promenad med pojkarna innan lunch. Fick bunkra på dom vinterjackorna, mössa och vantar. Sjuuuukt kallt! Och här blåser det ju såklart alltid också....inte mindre kallt direkt. Solen har åtminstone skinit så det ska vi inte klaga på :) Måste köpa vantar och mössa! Jag begriper inte att jag lämnade alt det där hemma i Sverige. Skit dumt! 
 
Över lag har dagen vart bra. Ingen skolan för 4-åringen, så jag kände ett tvång att komma ut i luften lite (också med tanke på det soliga vädret). Började dock med att ge dom båda ett bad på morgon. Och det är lika kul varje gång man sätter på vattenkranen i badkaret och ser hur lycklig lill-killen blir. Han ÄLSKAR seriöst vatten ;) haha 
 
Hela veckan har 4-åringen väntat på att det skulle bli torsdag, för då hade jag lovat göra pannkakor igen ;) Han är ju för söt. Igår sa han :"Hey Elin? Tomorrow is thursday and you promised to make swedish pancakes. Remember?". Haha underbara unge! Han glömmer verkligen INGETING! Man kan ju glömma att köra med "äsch, barn kommer aldrig ihåg vad man har lovat ändå". No, no! Här glöms ingenting alls! Jag lovade honom att göra pannkakor till lunch idag redan förra onsdagen. Så killen har koll! ;)
 
Lill-killen fick sin 3 TIMMARS sovstund på eftermiddagen. På den tiden hann jag och 4-åringen med gaaanska många sällskapsspel. Jag förslog att vi skulle ta en powernap, men han var inte helt med på den idén  -.-
Attans! 
Min värdmamma lyckades komma hem i tid att ta äldsta tjejen till simningen, så där med var min dag slut. Idag hade jag egentligen planerat att åka till en halloween butik i St. Charles tillsammans med Natalia (en brasiliansk tjej). Men tiden rann iväg och jag insåg att det åtminstone skulle ta ca 20-30 min för mig att ta mig hem till henne. Kollade på googlemaps och såg att hon faktiskt bor väldigt nära simhallen jag åker till dagligen med tjejerna :) Alltid skönt när man har ett hum om vart man ska. 
Hur som helst ska vi nog försöka ta oss dit i morgon istället. Eller på lördag morgon (beroende på vad som händer på lördagen). 
Middagen min värdmamma lagat idag var as god. Kyckling i nån sås med champinjoner och ris till. MUMMA!!! 
 
Blev inget inlägg igår heller kom jag på. Sorry! Men jag var fullt upptagen med att lipa ögonen ur mig till 3:e avsnittet på nya säsongen av Glee. Avsnittet som tillägnas Cory Monteith pga hans död. Alltså, jag skojar inte när jag säger att jag grina från början till slut!! det var ju helt hemskt....och så himla fint! Josefin. M, jag vet att du vet vad jag pratar om åtminstone! ;)
Bortsett från min tårdrypande kväll så var dagen bra. "Busy wednesday" förstås, men annars bra. 
 
I morgon ska 4-åringen ha på sig sin halloween-kostym till skolan. Det ska inte vara normal skoldag, utan det är en speciell halloweendag. Tydligen är familjerna också välkomna, så jag antar att jag och lill-killen får dra dit vi med. Kan ju bli spännande! 

Nu ska jag fortsätta jobba på att avsluta 4:e säsongen av Vampire Diaries. Snart klar! Vilket innebär att jag snart är ikapp nya säsongen. Wohooo! Och ja, "hej jag har inget bättre för mig än att nörda serier på kvällarna" ;) 

PÖSS PÖSS PÅ ER!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: