typesomielin.blogg.se

2013-10-06
21:06:00

Promenad och shopping!
HA! Idag har jag minsann gjort saker så gott som hela dagen. Till skillnad från igår. Var dock jäääätte trött när jag väl vakna. Men jag lyckades ta mig upp och ta en lång promenad efter frukost. Vädret var mycket finare idag! :) Det känns höstigt förstås. Blåser (som vanligt, här omkring) men solen värmer åtminstone. Träden har nu börjat få fina färger och jag är faktiskt taggad på cluster-resan till Starved Rock (Nationalpark). Hoppas verkligen att det blir fint väder bara. 
Min värdpappa tyckte att jag såg väldigt sportig ut i mina träningsbyxor, haha! Ja man försöker ju i vart fall ;) Sen höll två tranor på att skrämma livet ur mig när jag kom utanför huset. Dom lunkade runt på andra sidan gatan. Det fick mig att tänka på alla tranor man fått stå ut med där hemma genom åren ;)
Seriöst, när det är gött väder ute och jag lyssnar på musik så kan jag verkligen gå hur långt som helst. Upptäckte en ny väg dessutom. När jag började följa den så hoppades jag på att den vägen skulle leda mig till en gata som jag känner till. Och det gjorde den! Haha, exakt på den gatan jag hade tänkt mig att den borde leda till ;) Gött när det går så smidigt! Nästa gång jag går ut och går borde jag ta med mig min kamera. Oftast lämnar jag den hemma eftersom den är så tung att släpa på. Så då får mobilen duga. Men kameran tar ju så mycket bättre bilder, så jag får försöka komma ihåg att ta med den nästa gång ändå. 
Det är aldrig tråkigt att promenera här. Det finns alltid något att titta på. Typ t.ex alla hus som är stora som slott!!!
Väl hemma igen höll jag i min tur på att skrämma livet ur min värdmamma som grejade i rabatterna på framsidan. Haha ;) Det har vart städning av huset som stått på schemat hos min kära värdfamilj idag. Själv tog jag en dusch efter min promenad och väntade på att Nicki skulle höra av sig. Vi hade tänkt åka till Outlet mallet idag. Hon hade dock lite att göra så det blev mycket senare än vi tänkt. Så jag åkte iväg till det andra köpcentret så länge för att fördriva tid. Och jag är ju en sådan person som oftast shoppar bäst på egen hand. Farligt! Så jag kom absolut inte tomhänt hem idag. Usch ja, här spenderade vi pengar! I mitt försvar så behövde jag nääästan alltihop. Kommer och ha lite ångest i några dagar nu. Förmodligen till på fredag då jag får betalt igen. 
Var och bytte ut min scrapbook bok också. Tjejen i kassan hörde att jag hade nån dialekt och undrade vart jag var ifrån! :D Första gången det har hänt tror jag. Och tydligen hade hon någon koppling till Sverige långt bak i släkten. Som sagt, nästan VARJE GÅNG jag pratar med någon här så har dom en eller annan koppling till Sverige ;) 
Efter några timmar kommer Nicki äntligen. Hon hade blivit sittandes med sitt värdbarn som hade fått Rainbowlooms. Alltså, dessa rainbowlooms! Det var nog något av det första jag fick se när jag kom till min värdfamilj. Den ena tjejen fick det i födelsedagspresent. I början var nog "armbands-fabriken" framme så gott som varje dag. Jag fick då två stycken armband. Sedan dess har man dessutom plockat upp många många gummisnoddar som legat utspridda här och var. Och lätt är det ju inte heller. Jag har suttit och kollat på när min värdmamma försökt ta sig an en av de svårare armbanden. Herre jösses....ska det vara för barn detta?
Hur som helst, Nickis värdbarn ville så gärna göra ett armband till mig också när hon hörde att Nicki och jag skulle träffas. Så det tog ju sin lilla tid! Men gulligt av henne måste jag ju säga :) Fick det t.o.m i svenska flaggans färger! 
Till slut bar det alltså av till The Outlet mall! Vid detta laget så behövde jag inte alls spendera mer pengar! Det roligaste med att åka dit var nog att jag träffade på Isabela. En av de tjejerna som jag delade rum med på Orientation i New York :) Jag kände att någon stirrade på mig och när jag tittade upp så stod hon där och strålade som en sol. Vi var nog lika chockade båda två, haha :) Skit kul att träffa henne igen! Har inte sett henne sen på planet mellan NY och Chicago då i Augusti. Tänkte på henne här om dagen faktisk och funderade på om jag skulle skriva till henne. Så nu sa vi att vi måste träffas i Chicago snart :)

Brrrr, på kvällen blev det svin kallt ute!!! Varje gång man gick ut ur en affär så frös man nästan till is (okej, nu överdriver jag kanske.....men observera att jag skrev "nästan"). Kall var det i vart fall! Vi stannade till på McDonalds på väg hem. Jag var as hungrig så mat fick det bli! Sedan bar det dock hem och se på slutet av "Pitch Perfect" som barnen höll på att kolla på. Efter det bunkrade jag upp med pyjamasbyxor, t-shirt och sockar innan jag kröp ner i sängen! Får nog sätta igång elementet nu....har ju sagt det länge.
 
Tranor (väldigt annorlunda utseende från de i Sverige)
Weeping willow. Känns på nått sätt så typiskt USA. Dom finns överallt!
Dagens inköp! 
Rainbowloom armband x3! Det blå-gula är från Nickis värdbarn och de andra två är från mitt värdbarn
 
PÖSSPÖSS
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: