typesomielin.blogg.se

2013-10-29
20:08:00

Six Flags Fright Fest!
(Här kommer en sen uppdatering från Söndag 27/10)

Okej, så denna dag var jag alltså på Six Flags återigen. Jag, Sandra och Sophie! Jag körde och vi plockade upp Sandra på en tågstation på vägen dit. Vädret var kanon, så jag är glad vi valde söndag och inte lördag. Men det var ju sjuuuuuukt mycket folk. Och då menar jag "stå och vänta i 2 timmars kö"-mycket! De flesta karuseller hade beräknad väntetid 60, 90 eller 120 minuter. Kuuuuul! Så nu förstår jag gott och väl varför min värdfamilj väljer att åka endast på det speciella eventet dom inbjuds till varje år. Under dagen åkte vi endast 4 karuseller p.g.a den långa väntan. Men dagen bjöd på annat kul också så det gick bra ändå. Det var ju Fright Fest liksom ;) Massor av halloween dekorationer och folk som spökat ut sig. När det var ljust var det ju inte speciellt läskigt.....men när det blev mörkt var det ju en helt annan sak. Haha! Vi försökte undvika ögonkontakt, men det gick ju sådär. Jag och Sophie fick en jäääätte äcklig zombiesnubbe i gul jacka efter oss. Vi skyndade oss förbi honom och tänkte att "HA! vi kom undan". Tji fick vi, när vi vände oss om och han var oss hack i häl. Trodde jag skulle dö! Ingenstans att fly. Nya zombies dök upp från höger och vänster. Det slutade med att jag ställde mig stilla och gömde ansiktet i händerna. I ögonvrån ser jag en gul jacka precis intill mig. En rasslande röst säger "Keep on moving". Hahahaa creeeeepy ;) Men kul hade vi! 
Jag är glad att jag fick användning av mina fribiljetter tillslut. Det var ju verkligen i sista minuten eftersom det nu var sista helgen/dagen som parken var öppen. 
 
Kvällen slutade väl dock inte riktigt som vi tänkt oss. Vi skulle släppa av Sandra i Barrington igen. Vi var i väldigt god tid till tåget. Jag och Sophie stannade kvar för att se till så Sandra kom med tåget ordentligt. Och tur var ju det. Tydligen kom inte tåget på den sida vi trodde, så hon hann inte komma runt på rätt sida innan tåget åkte (vilket tågen gör efter cirkus 1/2 minut här -.- ). Första tanken var att jag kunde ta med henne hem till mig. Meeeen då hade hon fått betala en väldigt saftig p-bot istället. Så det slutade med att vi körde till Harvard där hon hade bilen. Jag är glad jag hade sällskap i bilen resten av vägen hem sen. Haha! Tröööötta var vi! Jag tror klockan var runt 00:15 innan jag kom i säng. Älskade säng!! Fick några timmars sömn innan det var dags för måndag och jobb!
 
Men vi hade en bra dag på Six Flags i vart fall! :) 
 
Ååååh älskade Superman<3
Sophie: redo att åka American Eagle baklänges
Sophie och Sandra :)
UFO!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: