typesomielin.blogg.se

2013-10-22
22:21:00

SNÖ!!!
Yes, idag föll den första snön här. Självklart är det lite för varmt ute ännu, så den blev ju inte liggandes kvar på marken. Men ändå! 
Idag har jag vart ledig. Skönt ;) Men, tyvärr har jag vart en riktig slöfock (big surprise), så har inte fått gjort så mycket av det jag hade tänkt. 
Började min morgon med skypesamtal såklart! Sen fick jag åtminstone städat mitt skrivbord. Wihoo! Efter det blev det mest tid framför datorn. Eftersom jag inte vart i Chicago city på ett tag, där jag hade tänkt köpa vykort, så fick det bli att göra egna på postens hemsida. Ganska så smart och behändigt egentligen. Dock måste jag erkänna att jag själv skulle uppskatta ett riktigt handskrivet vykort mer. Men det får det bli nästa gång. Det var kul att se hur detta funkade också. Det är ju en väldigt rolig idé med tanke på att man kan använda sina egna bilder.
Sedan blev det kolla igenom vilka bilder jag vill ha till min scrapbook (ännu en gång). Det var nästan så jag beställde dom idag!! Registrerade mig åtminstone på Meijers hemsida. Way to go Elin! Så i morgon BORDE jag ju kunna få gjort det. 
Vinterskor har jag också letat efter idag. På nätet förstås. Lämnade aldrig huset. Guuud vad svårt jag har att hitta skor jag gillar. Inser verkligen hur fruktansvärt kräsen jag är. Men jag tror dock att jag tillslut hittade två par som jag skulle kunna tänka mig att beställa. Behöver ett par rediga vinterkängor att ha i vinter. Skulle det nu bli en riktig "Chicago vinter" som man hört talas om, så vill man gärna vara redo ;) Hittade ett par från Timberland. Skit snygga, men gaaaanska så dyra :( buhu!! Det tycker vi inte om. 
Vantar och mössa borde jag också införskaffa. Av någon anledning lämnade jag dom hemma. Har ju för mig att jag la fram dom när jag höll på att packa. Men nej då,...ner i väskan kom dom aldrig! 
 
Hur som haver, idag har ag dessutom öppnat mitt paket med ballerinakakor från Ikea. Dom är inte riiiktigt lika goda som det riktiga ballerina. Men helt okej! Dom gjorde åtminstone den här dagen lite bättre på nått vis ;) haha
 
Till middag hade min värdmamma provat på ett nytt recept för beef tacos. Och det gjorde hon bra måste jag säga! Gott blev det! Till och med "annars ganska kräsna barn" åt det utan klagomål ;) haha
Efter middagen fick jag en liten pratstund med min värdpappa. Pratade om lite allt möjligt. Planer framöver, Sverige osv. ;) Alltid lika trevligt! 
Sen satt jag och kollade på "The Incredibles" med barnen. Och när det var läggdags för dom gick vi över till "The Amazing Spider Man". Naaajs!

Nu tror jag dock att jag ska ta och kolla på första avsnittet på nya säsongen av Glee :) Ligger efter nu, så det börjar bli dags. Dessutom har jag hört att jag har ett smärtsamt avsnitt att se fram emot snart. Usch usch! 
 
 
Natti natti! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: