typesomielin.blogg.se

2013-10-20
23:09:00

Starved Rock State Park!
Då var jag tillbaka efter en toppen dag i Starved Rock :) Vad som tyvärr var en besvikelse är alla träd typ var gröna. Hösten ligger sjukt efter här eftersom det har vart så varmt. Så vi hade ju hoppats på att träden skulle lysa i gult, orange och rött. Men istället var det nästan bara grönt! -.- Typiskt! Men vackert var det dock. Så det är nästan så man skulle behöva åka tillbaka om några veckor och uppleva det bästa av Starved Rock, då löven förhoppningsvis ändrat färg. Vi får se, vi får se! 

Jag kom iväg i morse i vart fall. Plockade upp Sophia och Nicki. Drog iväg till Naperville. Kom fram typ 45 min för tidigt. Satt i bilen. Sen visade det sig tillslut att bussen hade kört vilse och skulle bli en hel timma försenad!! 
Så alla irriterade au pairer fick spendera lite tid på ett närliggande Target. Tror det var många som köpte vantar. Var gaaanska så kallt i morse. Sen kom bussen äntligen! Och nu mina vänner är nog mitt liv fulländat. Idag fick vi åka amerikansk skolbuss ;) Haha cooool! Så nu kan även det bockas av från livets "Att göra"-lista. 
Väl framme så fick vi roa oss bäst vi ville. Så vi grabbade tag i en karta och gav oss iväg på några stigar ut i skogen. Vi bildade en grupp med oss fyra tjejer som var dom enda från vårt cluster-område. Jag, mina två tyskar och den brittiska tjejen Sophie :) 
Idag fick vi dessutom en påminnelse om hur brutalt dålig kondis man har. Trappor upp och tappor ner. Gud! Har väl aldrig andats så tungt någonsin! 
Som sagt, skogen var grön och skön. Inte riktigt vad vi hade hoppats på. Men många, många bilder blev det ändå :)
Isabelle var också där. Henne träffade vi på när vi åt lunch/middag. Hon kom med en annan buss från Chicagos cluster-områden. 
 
På bussen hem kunde mitt gäng inte sitta tillsammans. Så jag fick slå mig ner bredvid en annan tjej. Henne blev det dock inget prat med, eftersom hon ganska snart pluggade in sina hörlurar i öronen. Istället fick jag pratat med en tjej på andra sidan. Låt mig nu presenter inledningen av vår konversation :

Tjejen: "Which cluster do you belong to?"
Jag: "I live in Geneva, so i belong to that area. And you?"
Tjejen: "Oh ok. I'm in the Naperville cluster. And where are you from?"
Jag: "I'm from Sweden"
Tjejen tittar då på mig en stund och sen säger hon: "I'm from Norway" ;)

Snacka om överraskning! Haha, den var jag inte alls beredd på. Så där satt vi och prata svenska och norska. Hon var från Oslo dessutom. Så gott som hemma hos mig ;) (nästan) haha
Vi båda tyckte det var kul att träffa på fler skandinaver. Det finns ju inte så många av oss här omkring. Och tydligen bor hon inte så farligt långt ifrån Geneva heller. Vilket är bra, ifall vi skulle vilja ses framöver :)
 
Kom hem runt 8 tiden. Barnen var i säng, men mina värdföräldrar var fortfarande uppe. Dom ville gärna veta hur min dag hade varit och min värdmamma ville se bilderna jag tagit :) Hon tyckte också det var trist att allt var så grönt.
Berättade även om mitt möte med den norska tjejen. Och när jag nämnde att jag pratade svenska med henne och att hon pratade norska med mig, så blev dom typ helt ställda. Haha, för dom så var det ju helt fantastiskt att vi kunde prata två olika språk och ändå förstå varandra ;) Fick ju dock förklara att norska och svenska inte är speciellt olika språk ;) haha
 
Just det! Igår skrev jag ju om filmen "Soul Surfer". Surfar-tjejen som miste armen, men surfade ändå? Hur som helst. Idag uppdaterade mina vänner mig om en tragisk nyhet som jag missat. Tydligen var det en tysk au pair som spenderade sin resemånad på Hawaii. Där råkade hon ut för en hajattack och miste sin arm. Jätte hemskt ju! Och så skumt att jag så sent som igår såg en film, där typ samma sak händer :( Jag som själv drömmer om att spendera lite tid på Hawaii innan jag åker hem nästa höst. Ska man inte våga göra det nu då? Enligt mina vänner gick tjejens liv inte att rädda. Men på internet stod det inget om det. Så för mig är det ännu oklart om hon lever eller ej. Vi får hoppas det åtminstone!

Förresten, idag är det ju den 20:e Oktober. Alltså är det exakt 2 år sedan jag tog mitt körkort i Sverige :D
Vilket innebär att min prövotid är slut nu ;) Naaaaajs! 
 

Efter en lång vandringsdag ute i naturen tänker jag nu krypa ner i sängen och sova som en gris. I morgon är det måndag. Blää -.- 
Tyvärr orkar jag inte lägga upp alla mina bilder just nu. Men lovar lägga upp dom i morgon :) 
Fast en liten bild kan ni åtminstone få...
 
Mitt cluster (oss fyra längst fram) och Naperville cluster :)
 
 
PÖSS & GO'NATT!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: