typesomielin.blogg.se

2013-10-02
23:55:00

Super hektiskt...
Jösses! Idag har det vart hektiskt indeed. En bra dag över lag med två parkbesök, soligt (ca 26°) och glada barn. Sen var det såklart dags för hela "dags att spendera en hel del tid i bilen eftersom vi har många aktiviteter att ta oss till"-rutinen som infaller varje onsdag ;) Det gick också bra, men det är alltid hektiskt förstås. Det är alltid så skönt när man väl är påväg hem efter att ha släppt av äldsta tjejen på simträningen och äntligen kan komma hem igen, haha. Men så idag skulle den andra tjejen börja en ny aktivitet som heter Adventure Club. Hon påstod att hon skulle sam-åka med en kompis, precis som förra året. Jag visste ju att hon skulle börja denna aktivitet, men inte exakt när. Och mitt kära värdbarn visste inte vilken tid det började så jag smsade min värdmamma för att kolla upp detta. Jag trodde som sagt att hon skulle bli upplockad. Några sekunder senare ringer min stackars förfärade värdmamma och ber så mycket om ursäkt för att hon glömt prata med mig om detta. Tydligen skulle det inte bli någon sam-åkning i år, så jag fick kasta barnen i bilen och ge mig iväg eftersom att det började 18:30 (klockan var då alltså ca 18:25 eller nått). Haha, kaos!! Hade precis gett lill-killen ett bad så han var redan i pyjamasen. Så där sprang han runt barfota (struntade i skorna av någon anledning) och i pyjamas. Stackars barn! haha Status uppdatering från registrering på Adventure club; 4-åring är trött och hungrig, 1-åring vägrar sitta i mitt knä när jag samtidigt försöker fylla i ett formulär (vilket resulterar i att han springer runt i lokalen) och 8-åring vill jätte gärna bara gå in till sin grupp (vilket inte går eftersom hon måste vänta på att jag ska bli klar med pappret). Till slut kommer en kvinna och erbjuder sig lyfta upp lill-killen och underhålla honom. Snällt av henne! haha Kul förresten att fort försöka fylla i massa personuppgifter för att sen få höra att "mitt barn" redan är registrerat. Ja men det var ju toppen! xD haha Gud, jag måste ha sett helt desperat ut. In kommer jag med tre ungar. En gnällig, ett litet monster i pyjamas och utan skor och en som säkert skulle ha klarat allt detta bra på egen hand (tro mig, hon hade minsann koll på hur saker funkade där). Kändes som alla kollade på mig med sina "vill du ha hjälp"-ögon. Sen i bilen på väg hem igen kunde man äntligen andas ut. Vi hann knappt ur bilen innan min värdmamma kom ut i garaget och ursäktade sig ännu mera över att jag blev satt i denna situationen, haha ;) Hon är för go. Det var ju ingen fara så....hektiskt bara! Men så är det ju varje onsdag ändå. 

Blev rester av Deep dish pizzan från igår. Alltså, jag skulle kunna äta den pizzan till frukost, lunch och middag varje dag! Sååååå j*vla gott!
Har hela dagen tänkt prata med mina värdföräldrar om hur det ser ut för mig runt jul och på nått vis kom dom in på det när vi satt och åt. Skit bra ju! haha ;) Så nu ser det ut som att jag kommer få ha en av mina två lediga veckor vid nyår :) Najs! Den andra veckan får jag själv bestämma. Så den kommer nog läggas under sommaren då jag hoppas min älskade familj ärar mig med ett besök :D
I övrigt känner jag att jag måste börja planera in mer helg-resor osv. Herregud, jag har snart vart här i två månader redan, så det börjar bli dags att komma igång med utforskandet av detta land ;)

Kollade lite på tv innan jag smög ner till mitt rum och såg ett avsnitt av Vampire Diaries (och ja, jag gillar den serien! AS mycket). Nu blir det sooova! 

Goodnajt people! 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: