typesomielin.blogg.se

2013-10-16
21:40:00

Swedish Pancakes ;)
Då var det Onsdag igen. Egentligen kändes det lite skönt. Det händer ju i alla fall nått på onsdagar. De två senaste dagarna har det vart rätt segt. Min värdmamma gav mig lite uppgifter att göra under dagen. Typ ge pojkarna ett bad och tvätta ett överkast ;) Så inga svåra uppgifter direkt. Och att ge dom ett bad har aldrig varit nått problem. Dom älskar att bada! :) Tur det!
När det gäller tvätten så gick det ju inte riktigt lika bra. Eller ja, allt var frid och fröjd tills lill-killen bestämde sig för att smyga in och stänga av tvättmaskinen. När tvätten var halvfärdig -.- Bussigt hörru! Så det var bara att börja om igen. Baaah! Bortsett från det så var det en bra dag. 
Kände mig duktig idag när jag bestämde mig för att göra svenska pannkakor till lunch ;) haha fruktansvärt avancerat, jag vet. Men hurtig kände jag mig ändå! Och populärt var det ju. Lill-killen åt upp en hel pannkaka och 4-åringen fick i sig tre stycken. Nu var dom inte så stora....men i alla fall ;) Är dessutom väldigt glad över att jag tog med mig en svensk måttsats hemifrån innan jag reste hit. Man känner sig ju liiite mer hemma med den ;) Kommer ihåg att jag läste någon gammal au pair blogg i våras där det var en tjej som hade gjort likadant. Så tack vare henne så fick jag med mig min kära måttsats i resväskan! Det tackar vi för!
 
Sedan följde det vanliga schemat med preschool, religionskunskap, hem en sväng (vädret var kasst så det blev ingen lek i parken idag), vidare till simningen och hem igen. Dröjde inte länge förrän min värdmamma kom hem. Pojkarna och tjejen fick lite enkel middag. Sen passade jag pojkarna medan min värdmamma tog tjejen till Adventure Club. Middag, läsa och sedan avslutade jag min kväll med "Göta Kanal 2" ;) haha Som sagt, jag är fortfarande inne på mina svenska filmer. På tal om film, så är jag fett sugen på att gå på bio. Borde se till att göra det snart. Vore ett bra tillfälle på lördag. Då kommer Sandra hit och sover över (den andra svensken) :) På söndag är det ju dags att åka till Starved Rock Nationalpark. Och eftersom Sandra bor mitt ute i ingenstans cirkus en timma ifrån mig (och ännu längre ifrån platsen där bussen går ifrån) så är det enklast om hon sover här. Inte mig emot! :) Så jag ska nog försöka få med henne på bio. Min värdpappa insisterar att jag ska gå och se "Gravity" i 3D. Åååh jag har så många filmer som jag ser fram emot nu i höst/vinter. "Thor: The Dark World", "Catching Fire",  "Hobbit" m.m Kommer bli awesooooome!! 
 
Nå väl. Nu ska jag kolla klart på filmen och sen sova :) 
PÖSSPÖSS
Aaah skåda ingredienserna till mina Svenne pannkakor :) OCH min galet snygga måttsats i mörklila!
(och ja, här kör vi stenhårt på mjölk i dunk)
Brutalt suddig bild på "pannkaks-stekning in action"
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: