typesomielin.blogg.se

2013-09-11
21:42:00

9/11
11 September idag då. Hoppas ni alla idag ägnat en liten tanke åt amerikanarna och till de som miste livet i terrorattacken 2001.
Har inte märkt av det så mycket att det är just den dagen idag. Men på eftermiddagen när jag var påväg hem efter att ha släppt av 4-åringen på Preschool, såg jag en skylt där det stod :"Remember the fallen - 9/11". Eller något i den stilen i vart fall. Sedan satt det små amerikanska flaggor vid sidan av skylten. 
Jag skulle verkligen vilja gå till 9/11 Memorial i New York någon gång under mitt år här. Har förstått att det lär vara rätt mäktigt, men samtidigt är det ju så fruktansvärt tragiskt. 
 
Bilder på 9/11 Memorial (har inte tagit dom själv) 
 
Hur som helst. Denna dagen har rullat på bra. Men väääldigt hektisk måste jag säga. Fick för första gången köra till aktiviteter idag. Så det var in med de 3 barnen i bilen så fort tjejerna kom hem från skolan, iväg till preschool och hämta upp den 4:e, vidare till tjejernas "Religionskunskap" i kyrkan (som jag körde lite fel till först), leka i en park med pojkarna i duggregn tills tjejerna var klara, fort fort fort iväg för att lämna av äldsta tjejen på simträningen och sedan hem. Jösses! Onsdagar kommer vara rätt kaos framöver, haha. Men jag tyckte ändå att det gick bra. Lill-killen hade lekt med jord i parken så han hade jord så gott som över hela kroppen. Bad-tajm direkt när vi kom hem med andra ord. 
Tidigare i förmiddags tog vi en promenad också. Eller, jag gick och drog pojkarna efter mig i en kärra. Sjukt jobbigt i denna värmen, men bra träning! Sen började det ju som sagt regna lite på eftermiddagen. Men värmen var ju typ densamma. 
 
Middag, chill med familjen och sedan sängen tidigt. Eller ah, snarare börja kolla en film tidigt så det inte blir för sent ;) Har den senaste tiden vart en hejare på att streama svenska filmer. Typ "Att göra en pudel", "Drömkåken" och "Bombay dreams". Haha, många man inte sett på evigheter. Och som jag skrattade till "Drömkåken". Det bäst måste ändå vara när Lena Nyman säger :"Men gud, dom har tagit extacy" ;D hahaha 

Godnatt på er folk! :) 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: