typesomielin.blogg.se

2013-09-13
23:36:00

American Football Game - High school style
Hoho jaja! Idag har jag varit på min första American Football game! En high school match. Kuuul :D Och det var verkligen som att kliva in i en amerikansk ungdomsfilm. Fullsatt läktare, orkestrar, cheerleaders med pom-poms, doft av varmkorv och popcorn, sjungande hejarklackar, stora lampor som lyser upp planen.....ja ALLT! 
Det som var trist var väl bara att jag inte helt hundra förstår hur detta spel går till. Haha, men innan detta år är slut ska jag väl ha hunnit lära mig hur det funkar ;) Kul var det oavsett, eftersom det är så fruktansvärt amerikanskt! Så nu kan jag bocka av ännu en grej från "att göra"-listan. 
Geneva Vikings vs. Batavia Bulldogs! 
Tyvärr hamnade jag på motståndar läktaren (borde ju ha suttit på Geneva sidan). Men eftersom mitt sällskap, Sophia och Isabelle, bor i Batavia, så fick det bli Batavias läktare. Helt okej dock. Hade ändå fullt upp med att koncentrera mig på hur spelet går till! Haha
Fick såklart se ett flertal touchdowns. Det var en kille i Batavia-laget som gjorde de flera gånger. Han må ha varit liten, men snabb var han. Ojoj, ja den killen kunde fan i mej springa ;) haha    
Fick också veta att Isabelle kommer flytta till en ny värdfamilj i Chicago city (typ). Så då kommer man få se henne framöver ändå :) Kul!

Idag har det varit kallt ute. På matchen var det sviiiiin kallt ute. Inte kul alls! Redan i morse var det kallt. Kändes super skumt med tanke på att jag gick i klänning och höll på att svettas ihjäl så sent som igår. Och idag önskade jag att jag hade haft på mig termobyxor och vantar. Vädret kan verkligen skifta fort! 

I största allmänhet har det vart en helt okej dag. Lill-killen har dock kommit in i en "hej jag vill inte sova"-period. Så har kämpat med att försöka få han till att sova stora delar av dagen. 4-åringen var i skolan idag, så blev lite bilkörning. 

Har vart lite orolig för att otur ska drabba mig idag. Det är ju trots allt Fredag den 13e idag ;) Men jag tror nog att jag klarat mig hittills. Den enda otur jag hade var när jag kom hem från matchen ikväll, då jag insåg att jag inte har en aning om hur man öppnar garageporten från min värdmammas bil (som jag lånade idag, istället för min vanliga "fritids-bil"). Och det var mörkt i hela huset. Usch usch! Jag ville verkligen slippa ringa och väcka dom. Fick gå till huvudingången och kika in. Såg att det lyste lite från vardagsrummet så förstod att tv:n va på. Vilket troligen innebär att min värdpappa är vaken. YES!! Så jag knackade på lite försiktigt. Det tar en liten stund, men sen hör jag hur han börjar skratta där inne strax innan han öppnar dörren åt mig. Piiinsamt! Haha ;) Men tur att han var vaken. Så jag fick komma in och låta bilen stå ute i natt. 
 
Så nu har jag klätt på mig ordentligt och ska krypa ner i sängen för att värma upp mig! 
Men först slänger jag upp några bilder från matchen. Fick inte med mig systemkameran idag heller, så tyvärr är inte kvalitén så bra. Men men.....bättre än inget!
 
Oh yeeah! American Football
My german ladies : Sophia och Isabelle
Cheerleaders! Om man vore vig så...
Geneva Vikings Orkester
Batavia Bulldog-fans
Sjukt kass bild, men den är lite kul med de flygande cheerleading-tjejerna ;)
 
Ingen smickrande bild alls, med mina super läskiga ögon osv. Men de va den enda vi fick på oss alla tre!
 

PÖSS & GODNATT!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: