typesomielin.blogg.se

2013-09-18
23:30:00

Busy-Wednesday!
Ojojoj busy indeed! Idag har vi bott i bilen halva eftermiddagen. Förmiddagen var lugnare och det var faktiskt sol till en början, så jag tog med pojkarna till parken. Fördrev en del tid där innan vi drog hem för att äta lunch. Sedan bar det iväg till skolan för 4-årningen, sovstund för lill-killen och tvätt, disk och läsning för min del. 
Sen började kaoset. Tjejerna kom hem. Snabbt iväg för att plocka upp 4-åringen. Vidare till tjejernas religionskunskap i kyrkan. Spöregn och åska. Vad göra? Sitta i bilen och kolla på film de första 30 minuterna. Sen kände jag dock att, här måste vi göra nått. Så ut i regnet, och in på biblioteket. Satt där och lekte lite i lekhörnan. Iväg igen för att hämta upp tjejerna. Snabbt som tusan iväg till äldsta tjejens simträning. Och därefter hem igen! 
Och bara för att jag läst om trafikregler de senaste dagarna så känns det som om allt gått fel när jag kört bil idag.  Men de kanske beror på att en surgubbe tutade på mig :S

Denna dag och detta väder resulterade i huvudvärk. Efter att ha ätit rester av min värdpappas super goda hemlagade lasagne, blev jag sittande och kolla på "Harry Potter and the chamber of secrets" med ena tjejen tätt intill mig i soffan. Hux flux bestämdes det sedan att jag skulle åka och möta upp Isabelle och Nicki på McDonalds, eftersom det var Isabelles sista kväll här. Först kände jag verkligen inte för att åka nånstans med tanke på huvudvärken, meeen sen ville jag ändå träffa dom eftersom Isabelle flyttar i morgon. Inte för att hon flyttar super långt bort, men ändå ;) 
Så jag drog iväg och mötte upp dom. Trevligt var det och huvudvärken lugnade sig lite tack och lov! Sedan gick vi till en supermarket i närheten och bara gick runt och kollade på alla matvaror typ, haha. Kul tidsfördriv. Men vi diskuterade mycket om vad vi ansåg vara "typiskt amerikanskt" osv. 
Efter det blev vi sittandes i Nickis bil och prata om konserter och andra kommande event som hade vart kul att gå på. Får se vad det blir framöver :)

Sen raka vägen hem och sova! Trött som as med ett huvud tungt som sten!


Förmiddag - Soligt och härligt
När du väl har lite "egen tid" så finns det visst andra som vill ha din uppmärksamhet...
"Jaha oj, satt du här och läste? Hmm jag tror nog jag lägger mig på dina papper." xD
Haha, Scumbag Cat!
Eftermiddag - Regn och åska! Mysigt...
 
Hej då/ Ciao/ Godnatt/ osv. ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: