typesomielin.blogg.se

2013-09-15
23:41:00

En regnig söndag i september.....
Idag har det regnat så gott som hela dagen. Typ, kul! Så idag har varit en sån där dag då man inte direkt gjort så mycket och hela tiden varit lite småfrusen (egentligen ganska så väldigt frusen). Startade i alla fall dagen med att skypa med föräldrar<3 
Efter min sena frukost blev jag sittande framför tv:n tillsammans med min värdpappa som kollade på Chicago Bears matchen. Än en gång försökte jag begripa hur denna sport går till. Innan mitt år här i staterna är över ska jag väl ha lärt mig får vi tro. Sedan kom min värdpappa bärande på en tjock bunt med papper till mig. Han hade skrivit ut "Rules of the Road" till mig. Så nu ska det pluggas inför Amerikanskt körkort ;) Han tycker vi ska försöka ta det nästa helg redan. Herre jösses....det är tur man redan har tagit körkort en gång. Men från vad man har hört så är uppkörningen och teoriprovet rena barnleken i jämförelse med i Sverige. Så vi håller tummarna för det! Haha 
Nicki ringde och undrade om jag ville träffas och äta lunch. Så vi bestämde att ses på Panera bread. Älskar detta ställe. Denna gången blev det dock i Batavia. Sophia och Isabelle kom också :) Alla fyra var lika trötta och sega idag tror jag. Det är nog regnet som gör det! En trevlig lunch blev det hur som helst :) Sedan tror jag dom åkte iväg till någon outlet eller så, men själv drog jag hem för att läsa lite teori. Stannade först till för att tanka bilen. Min andra gång i detta land. FORTFARANDE LIKA LÄSKIGT! haha Meeen jag klarade det bra. 

Hemma hände det inte så mycket. Jag försökte anstränga mig att läsa igenom mina vägregler en stund. Men det var ju innan barnen kom och frågade om jag ville spela biljard med dom. Och det tackar man ju inte nej till ;) Började spela mot yngsta tjejen (8 år), men efter en stund tog min värdpappa över - som SÅKLART är jätte duktig på biljard. Men det borde man kanske va när man har ett eget biljardbord i källaren. För mig gick det rätt dåligt i början, men efter en stund kom jag allt igång så då gick det riktigt bra ;) I slutändan vann jag faktiskt. Men det var bara för att min värdpappa skulle stila till det lite, haha. Han hade lätt kunnat vinna detta annars! 

Just det! Efter middagen fick jag äta min allra första s'mores! :) As gott! Jag är ju inget stort fan av marshmallows annars, men i detta fall är det inte helt fel. Så nu kan vi bocka av detta från "amerikanska upplevelser"-listan!

Jag avslutade sedan min kväll med film tillsammans med tyskarna hemma hos Nicki. Vi var jätte taggade på att se "Magic Mike", men den fanns ju tyvärr inte på Netflix. Så efter mycket velande hit och dit så kollade vi tillslut på "Safe Haven". Och ingen film utan snacks. I detta fall chips, cheese dip och m&m ;) Träffade Nicki's värdfamilj, som var jätte trevlig. Värdmamman sa "Wow, you really don't have an accent at all" ;) höhöö
Direkt efter filmen drog jag hemåt i mörkret och bums i säng. En morgondag med jobb väntar!


Lunchen på Panera Bread

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: