typesomielin.blogg.se

2013-09-16
22:39:00

Fanta Orange - For real
Guuuuud jag sov så himla gott i natt. Jag vet inte varför, men det kändes verkligen så när jag vaknade. Visserligen var jag fortfarande trött när jag vaknade, men ändå. Upp och jobba hur som helst! 
Dagen gick faktiskt rätt så fort ändå. Lill-killen hade en tidig sovstund, tvätten fick jag klar tidigt, 4-åringen skulle till skolan på eftermiddagen och jag fick lite motion. 
Blev en promenad med lill-killen och hunden :) Härligt! Känns i luften att det börjar gå mot höst nu. Det blåser kyligare och lite löv här och där har börjat gulna. Solen har skinit hela dagen, så det var riktigt gött ute i den svala luften. Om jag orkar ska jag nog försöka ta en morgonpromenad i morgon på min lediga dag :) Hoppas vädret håller i sig bara. 

Sedan kom tjejerna hem och vi drog iväg för att plocka upp äldsta pojken på preschool. Därefter blev det hem och göra läxor tills det blev dags att åka igen, till äldsta tjejens simträning. Sen hem igen och invänta min värdmamma som tog över barnen och körde andra dottern till hennes simträning. Det är så synd att dom inte har simträning på samma ställe. Måndagar och Onsdagar är nog de mest hysteriska och hektiska dagarna här. 

Idag fick jag en kick och blev helt plötsligt sugen på att rita. Det händer allt för sällan numera. Fick klar en teckning åtminstone. Mina värddöttrar var så söta när dom såg den :"How do you do it?" Haha
Till middag blev det min värdpappas hemmagjorda lasagne. Mums! 

Drack Fanta idag (Super intressant, jag vet). Men det roliga med fantan som finns här, är hur otroligt orange den är i jämförelse med den i Sverige som är typ gul. Det är nästan så att den lyser! Precis i början när jag kom hit så frågade min värdpappa mig vad jag gillar att dricka. Jag nämnde då att jag gillar fanta väldigt mycket. Så förra veckan köpte han hem massa fantaburkar till mig :) Han är för snäll han! Och han skrattade åt min reaktion då jag hällde upp fantan i ett glas. HahaIdag skulle min fotokurs ha börjat också. Men nu får det vänta två extra veckor innan det är dags. 
Sedan läste jag lite teori och nu är det nog film som gäller innan jag somnar. Får se vad det blir idag ;)


 

Pösspösspöss


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: