typesomielin.blogg.se

2013-09-20
14:04:00

Fredagsinlägg nr 1 : Gårdagen
Hej Hopp! Igår kom jag hem lite för sent för att orka göra något inlägg här. Somna direkt!

Men igår var också lite av en busy day. Lill-killen hade en dålig dag. När tjejerna kom hem åkte vi en sväng till min värdmammas jobb. Körde lite vilse först, men efter att ha ringt henne så lyckades jag till slut hitta ;) haha 
Sedan hem igen för läxläsning osv. innan det bar iväg till simträningen för äldsta tjejen. Var väl där ca 2 minuter försent, vilket inte är illa med tanke på hur sjukt mycket trafik det var!

När vi kom hem var min värdmamma redan hemma och i full färd med att göra tacos. Va ju såklart tvungen att upplysa dom om hur mycket vi i Sverige älskar tacos ;) haha 

På kvällen åkte jag iväg på ett litet cluster meeting på Starbucks vid köpcentret. Eftersom så många mitt mitt cluster område inte kan komma på det riktiga mötet på söndag, så såg min community counselor till att vi fick en "kaffe kväll" istället :) Trevligt var det att träffa de andra som bor här omkring och kul att se vilka länder dom kommer ifrån. Självklart var det några fler tyskar, men också två britter och några från Brasilien och Colombia. Och sen var det ju jag och den andra svenska au pairen (Sandra) som jag träffade förra veckan :) 
Efter träffen, stannade jag och Nicki kvar och drog till en restaurang/bar i närheten. Där blev det nachos med dipp och kolla på en "Tots eating contest" som pågick. "Tots" eller Tater Tots heter dom väl (typ som pommesfrites, fast runda) som folk hävde i sig. Både jag och Nicki kände typ :"Nu är vet man att man är i USA" ;) haha 
Satt för övrigt och tänkte på det i bilen på vägen till Starbucks. Tänk att jag bor här nu! Och tänk att jag kör bil i här i USA just nu. Rätt sjukt ändå :)
Amerikanarna tog denna tävling sjukt seriöst och killen som vann fick en pokal och allt! haha ojoj vad vi skrattade. 

På väg hem såg jag min första livs levande Raccoon (Tvättbjörn). Eller siluetten av den åtminstone som sprang ner från vägen och ut på en åker. Har ju redan sett en egentligen, men den räknas inte riktigt eftersom den låg död på vägen den stackarn. 

Så såg min gårdag ut i vart fall! Får berätta om idag senare :)

Hade gött tills dess

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: