typesomielin.blogg.se

2013-09-20
23:29:00

Fredagsinlägg nr 2: Idag
Ja då var det dags för mitt andra inlägg denna fredag. Hurtigt värre!
Hur som haver,...idag har varit lite påfrestande. Åter igen har lill-killen tagit fram sin icke samarbetsvilliga sida och vart på gnällhumör. Men barn är ju barn som sagt! 
4-åringen hade skola idag igen så då blev det ju lämna och hämta honom. Tror dessutom jag har lekt "powerpuffpinglorna" varenda dag den här veckan. Och jag får oftast vara borgmästaren, så man ska väl inte klaga kanske. Jag behöver ju bara ringa "powerpuffpinglorna" och be om hjälp att få bort alla bovar och monster som förstör staden. Meeeen skönt att det är helg så man kan få en liten paus ;) haha 

Äldsta tjejen skulle på klassresa idag (vilket hon varit super exalterad över i flera veckor nu), så hon hade lämnat en lapp i morse där hon hälsade till alla i familjen ;) Den andra tjejen skulle ha någon sorts "pyjamas dag" i skolan eller nått, så hon skulle åka dit i pyjamas och ta med ett gossdjur ;) Vilket min värdmamma påminde mig om så att jag inte skulle få flipp när hon inte är påklädd när bussen går om typ 3 min! haha 

Läste ut "Rules of the Road"-häftet idag. Passade på under mina lediga stunder + före middagen. I morgon smäller det ju. Ojojoj! jag måste erkänna att jag just i detta nu är lite nervös. Man hoppades ju att man aldrig någonsin skulle behöva göra om detta (nog för att det är stoooor skillnad mellan Sverige och USA när de gäller att ta körkort).....men ändå! 
Sandra (den andra svensken här i trakten), har lugnat mig med hur enkelt allt var och berättat mer om hur det gick till. Hon har redan tagit sitt amerikanska körkort så hon borde ju veta. Men man kan ändå inte låta bli att vara lite skraj! Vi får tro det går bra, så jag slipper skriva ett deppigt "det gick visst inte så bra..."-inlägg i morgon kväll. NEJ,vi bestämmer att det kommer gå bra det här!! Har jag klarat ta körkort i Sverige, så klarar jag ta det här också! (som jag för övrigt har haft i 2 år om exakt en månad idag). Tänk va tiden går!

Förhoppningsvis drar jag och Sandra till Chicago i morgon efter hela "skaffa amerikanskt körkort"-processen. Det var meningen att Nicki skulle hänga på, vilket hade vart grymt med tanke på hennes bra guiding skills. Men hon är tvungen att vara barnvakt i morgon eftermiddag :( Synd!
Så svenskarna får fara på eget äventyr ännu en gång ;) Sen ska jag tagga som tusan inför söndag då jag och min kära värdfamilj far iväg till Six Flags Great America. Typ liiiiiiite större än liseberg om vi säger så ;) Kommer bli najs!!

Jag avslutade min kväll med att kolla på "Magic Mike". Åååh Channing Tatum. Du sviker mig aldrig du! Min värdpappa hade ju varit så snäll och spelat in den till mig nu när jag inte fick se den med tyskarna förra helgen. Men det var bara jag som kollade. För på nått konstigt vis var inte min värdpappa så sugen på att se en film med snygga killar som strippar! haha ;)

Men nu ska jag kolla igenom Illinois lagar innan jag sover. I morgon blir det upp tidigt. 

Natti Natti



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: