typesomielin.blogg.se

2013-09-26
23:45:00

Ingen Fotokurs -.-
Min värdpappa stannade hemma idag för att få ordning på bilen. Bärgningsbilen kom och hämtade den och han hängde med till verkstaden. Kändes galet varmt ute idag. Jag hade visserligen jeans på mig så det kan ju ha vart därför. Men det var ju kallt i morse liksom...
På förmiddagen hände det inte så mycket. Lill-killen tog sov ca 3 timmar. 4-åringen roade sig med lite dataspel en stund. Själv hann jag ju tvätta så det var ju bra. Efter lunch nån gång kom min värdpappa tillbaka. Precis som vi misstänkte (eller jag vet att jag gjorde det åtminstone), så var det batteriet som var kaputt. Troligen har någon av barnen lämnat en lampa på i bilen eller nått. Så det var ju skönt att bilen är fixad nu. För i morgon behöver jag den igen ;)
I brist på annat, så tog jag med mig pojkarna till parken (igen). Dom hade inget emot det, så det gjorde ju inget. Men som sagt så var det stekhett ute eftersom vi gick ut på eftermiddagen. Vi var hemma igen innan tjejerna kom hem från skolan. Dom stack och lekte med en kompis direkt så då blev jag och pojkarna sittandes och kolla på "Wipeout". 
Ah, just det! Sen ringde en dam från det college som jag anmält mig till fotokursen på. Hade på känn att det inte kunde vara ett gott tecken. Och så sant som det var sagt....ännu en gång blev min kurs inställd. Fast denna gången flyttas den inte fram, utan nu ställs den in helt och hållet! Alltså, fan så typiskt. Jag var sjukt taggad på den kursen. Men tydligen var det inte tillräckligt många som hade anmält sig. Och läraren skulle tydligen vart jätte bra, enligt damen i telefonen. Ja, som om det skulle vara till någon tröst då....
Så nu blir det leta upp nya kursalternativ. Tvivlar dock på att jag ska lyckas hitta något nu under hösten. Allt har troligen redan börjat. Så får antagligen vänta till våren. Bläääääääääääää

Blev leka och underhålla pojkarna medan värdpappa förberedde kyckling till middagen. När min värdmamma kom hem frågade hon om min dag varit bättre än igår ;) haha, ja den har då sannerligen varit lugnare. 
Efter att mitt jobb var klart så gick jag faktiskt ner och städade mitt rum. Det ni! Himla ordentlig var jag visst. När jag är så gott som klar, kommer tjejerna ner och säger att vi ska gå ut och äta istället. Tydligen hade min värdpappa använt marinad till kycklingen vars bäst före datum gått ut för väääääldigt länge sedan ;) hahaha Så det blev middag på Chilli's istället. Cool! :) Det blev ett himla liv om vem av barnen som skulle få sitta bredvid mig. Slutade med tre gråtande barn, två irriterade föräldrar och en förvirrad Elin. Haha! Det löste sig bra hur som helst. Åt väldigt god Crispy Chicken Tacos. Sjukt mätt efteråt. Så mätt att jag inte orkade någon glass på Baskin Robbins. Men det gjorde ju barnen såklart. 

Väl hemma igen fick jag sms av Nicki och Sophia. Dom var sugna på att umgås. Så senare fick jag lift av Nicki och vi drog till Sophia och kollade på "Magic Mike" ;) Det var ju inte så länge sedan jag såg den, men vi hade ju länge tänkt se den ihop. Trevligt var det i alla fall. Kom hem lite senare än jag borde ha gjort och det fick bli sängen med en gång!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: