typesomielin.blogg.se

2013-09-04
20:09:00

Julmusik
Just i detta nu har jag precis lyssnat igenom några jullåtar. Fråga mig inte vad som hände. Men jag fick nått anfall och var bara tvungen att lyssna på julmusik. Tror jag längtar lite efter julen faktiskt :) Och det är ju bara 3 månader och 19 dagar tills julafton! haha, så det börjar ju bli dags att stryka julgardinerna och damma av prydnadstomtarna gott folk ;) Nej, nu ska vi först avnjuta det sista av sommaren och sedan en färgglad höst!

Första arbetsdagen för denna veckan! Idag fick jag på förmiddagen ta med 4-åringen till hans preeschool för att träffa hans blivande fröken och titta på hans klassrum. Han var lite blyg tror jag, men fröken var hur som helst jätte trevlig. Så detta kommer nog gå bra. Fick veta hur det kommer fungera när jag lämnar och hämtar honom (eftersom det blir jag som kommer få köra honom till och från skolan). Så det var ju bra. Lill-killen blev väckt från hans alldeles för korta sovstund, så han va inte på super bra humör resten av dagen. Mindre kul! Men annars gick det bra.
Kände mig sjukt pedagogisk vid ett tillfälle idag när tjejerna kom hem. En av dom var ledsen över att hon hade så mycket läxa att göra och tvungen att städa sitt rum innan hon kunde gå och leka med sin kompis. Pedagogiska Elin förklarade då hur det fungerar: Gör man läxan direkt varje dag när man kommer hem, så finns det massor av tid att leka med kompisar på sedan. Gör man däremot inte läxan direkt, innebär det att man kommer ha mer att göra nästa dag och mindre tid att leka på. 
Efter tårar och diskussion säger hon:"Hur lärde du dig om allt detta?" Haha, jo jag lärde mig väl den hårda vägen! Man har ju själv varit barn ;)
Ganska kul att man nu själv börjar lära ut det man en gång i tiden ständigt hörde sina stackars föräldrar förklara. Tänk va vis jag är numera tack vare er, mamma och pappa! ;)

Mina värdföräldrar skulle komma hem sent idag båda två, så jag fick fixa middagen. Inget avancerat alls. Men jag känner mig nöjd efter att ha gett mig på deras minst sagt maffiga spis/ugn. Mycket knappar och grejer! Det är ju så tekniskt så man blir mörkrädd. Sedan är jag ju ingen mästare på gasolkök heller. Men jag klarade det utan problem. HA! Mission accomplished!

Ikväll borde jag sova super tidigt. Typ nu direkt. Meeen jag känner mig själv, så jag kommer nog dra ut på tiden ett tag till. Kanske se en film eller läsa min bok som aldrig tar slut. Återstår att se! 

Puss och godnatt!!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: