typesomielin.blogg.se

2013-09-02
20:34:00

Labor Day
Som rubriken intygar så har det idag varit Labor Day här i US. Vilket innebär LEDIGHET! Och hur har jag spenderat denna holiday? Hemma hela dagen. Så kul är jag! haha, min värdfamilj har också vart hemma hela dagen typ. Skönt att det inte bara är jag ;)
Och för er som inte vet: I USA firar man Labor Day den första måndagen i september, i stället för den internationella arbetardagen första maj. 
Under dagen hann jag med några skypesamtal :) alltid lika kul att få prata med er där hemma! Saknar er <3 
Senare på eftermiddagen fick jag förfrågan om jag ville vara barnvakt ikväll. Mina värdföräldrar ville ha en "datenight" och gå ut och äta tillsammans. Och eftersom jag ändå inte skulle göra nått speciellt så såg jag inte det som något problem. 
Även efter att barnen gått och lagt sig satt jag och kolla film på Disneychannel ;) Lär nog dröja innan jag bli för gammal för detta, haha. 

I morgon ska jag se till att fixa mitt Social security card (som jag skulle fixat redan förra veckan). Och sen förhoppningsvis äta lunch med en ny tysk au pair :) 

Har också kommit på att det idag är exakt tre veckor sedan jag kom till USA. Sjukt vad fort tiden går. Fast samtidigt känns det som jag bott här hur länge som helst. Det är nästan så att jag inte minns när jag var i Sverige senast, även fast det känns som det var igår. Knepigt det där!

Här kommer en "stulen" bild från Orientation i NY på mig och mina svenskar! Saknar er brudar<3 
 
YOLO
//Elin

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: