typesomielin.blogg.se

2013-09-09
23:33:00

Måndag
I natt sov jag gott alltså! Ojojoj, och jag kände verkligen hur djupt och gott jag hade sovit när klockan ringde och jag var tvungen att gå upp. Kanske har med min super bra gårdag att göra! ;)

Dagen idag rullade på bra. Blev som vanligt en hel del spel med 4-åringen. Sedan bar det av till skolan för honom. Hem igen. Försökte få lill-killen att sova en andra gång (tror dock jag misslyckades). Värdmamma kom hem för att ta med honom till doktorn för att få sprutor. Tjejerna kom hem, vi åkte och hämta upp 4-åringen på skolan. Hem igen! Operation "göra läxorna" startades. 
Idag började också tjejernas simträning. Dock behövde jag inte köra någon av dom idag (som jag trodde jag skulle). Men eftersom min värdmamma ändå kom hem från jobbet då så kunde hon göra det. Det blev ett väldigt körande för henne den stackarn. Med tanke på att tjejerna inte tränar på samma ställe. 

Kvällen avslutades först med ett skypemöte med den andra svenska au pairen i mitt cluster-område, som jag i morgon ska träffa i Chicago. Kommer bli spännande att se hur vi klarar oss på egen hand i denna storstad med tanke på att ingen av oss är speciellt välorienterade där! Håll alla tummar att vi inte går allt för vilse ;)
Sedan tog jag bilen till köpcentret och mötte upp Nicki. Bara råkade "synda" idag igen. En, i mitt försvar, väldigt söt blus på American Eagle. Tack och lov stängde affärerna innan vi hann handla nått mer. Haha! Sedan tog vi Nickis bil in till Geneva och gick in på Graham's coffe (som egentligen hade stängt) och köpte var sin smoothie. Det finns två stycken Graham's. Detta var inte den som jag besökte med min värdfamilj (den som gav godisbutiken i pippi långstrump-feeling), utan detta var mer som ett café. "Hipster café" enligt Nicki ;) Jätte mysigt ställe. Ska försöka komma dit mycket tidigare nästa gång så man kan fika ordentligt. Vi tog en promenad längs med de söta gatorna och blev sedan sittande på en bänk och pratade. Mycket trevligt! Runt halv elva tiden kände vi båda att de va dags att åka hem. Dock är man ju ledig i morgon, så ingen panik. Meeen tänkte försöka komma upp tidigt så man är laddad inför min ensamma tågresa till Chicago. Hehe

Så nu säger jag natti natti! Vi hörs la i mörrn ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: