typesomielin.blogg.se

2013-09-07
23:41:00

Mera shopping
Hehe, ja nu har jag shoppat igen! Jag tvivlar dock på att jag är den au pair som shoppat mest här. Mina tyska damer har berättat om hur svårt det var att spara pengar dom första veckorna/månaderna. Kan tänka mig detta. Men jag tror nog att jag kommer klara själva penga-sparandet ganska så bra under detta år. Fast man vet ju aldrig. 

Som ni nu borde ha förstått drog jag iväg till köpcentret. Mötte upp Isabelle där. Vi drog en runda i de flesta butikerna. T.ex Victoria's secret. Och jag håller med dig Hanna (från Orientation). Dom har verkligen en hel del fula grejer. Sedan drog vi till Starbucks. En väldigt typisk au pair grej har jag förstått. Haha! Satt och pratade massor och hon berättade om att hon är i rematch. Tydligen funkar det inte så bra med hennes värdfamilj och efter var hon berättat så förstår jag mycket väl att hon vill byta. Så när jag kom hem ikväll berättade jag för min värdfamilj hur glad jag är att jag hamnat i just deras familj! Man inser verkligen vilken tur man haft vad det gäller att hitta en bra värdfamilj :) 
Isabelle och jag avslutade vår kväll med ett besök på "Michaels". Ett ställe där det finns mängder av art supplies , bl.a scrapbooking grejer. Och jag skojar inte när jag säger att dom har HUR MYCKET SOM HELST! Helt sjukt. Jag vet att både Isabelle och Nicki har scrapbookat med bilder från deras tid i USA hittills. Känns dessutom som en väldigt amerikansk grej, när man ser alla stickers, papper, band osv. som dom har här. Så jag föll för det jag också! Så nu kan jag knappt bärga mig till alla högtider och kommande händelser som jag kan sätta in i min scrapbook ;) haha
 
När jag kom hem satt hela familjen i soffan och kolla på "American Ninja Warrior". Lite wipeout/gladiatorerna feeling på detta program. 
I morgon blir det Chicago igen. Och denna gången hoppas jag på att få se lite typiska turistattraktioner. Dessutom berättade min värdpappa att dom filmar "Transformers 4" från 7am-10pm i morgon! Wohooo! Håller tummarna att detta stämmer, så man äntligen kanske får se lite action :)
Detta till ära, letade min värdpappa upp "Transformers: Dark side of the moon" på Netflix. Och nu kände jag faktiskt igen några byggnader och broar från Chicago som är med i filmen. Coool! 
 
 
Nu blir det sova! Natti natti 

Kommentar:
#1: YOLOhanna

ELLER HUR har de, what's up med "we love pink" temat?? hehe, vad coolt att du fick se inspelningen av transformers, så avundsjuk!!!

Svar: haha verkligen! ja rosa har dom ju fastnat på, helt klart ;) jaa de va as ballt! :))
Elin. S

2013-09-11 @ 04:05:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: