typesomielin.blogg.se

2013-09-07
13:52:00

Morgon-inlägg
Ni som känner mig kommer förmodligen inte tro detta är sant. Men "i morse" (för en normal människa är det väl förmiddag det kallas), så tog jag en morgonpromenad. En lång sådan också. När jag kom upp för att äta frukost idag var huset tomt och två bilar var borta. Bara jag hemma med andra ord. Kom sedan på att tjejerna har flyttat sina musiklektioner till Lördagar (en förklaring varför ingen är hemma). Hur som helst bestämde jag mig, efter att ha sett hur fint väder det var ute, att gå en promenad. Ett bra tillfälle att utforska området lite bättre. På med träningsbyxor (tänk att jag faktiskt äger ett par sådana), fram med iPoden och ut genom dörren!! Hittade en bra väg som går bakom huset och längs med golfbanorna. En väldigt bra väg att gå faktiskt, så här kommer jag gå flera gånger. Kanske till och med springa nån gång framöver? Vem vet, jag kanske håller på att bli en människan som tränar och äter sunt? Fast nää, nu ska vi inte ta i så vi spricker. En dag i taget! ;)
Väldigt mycket "golf-människor" ute idag. Inte så konstigt kanske, med tanke på vädret. Jag insåg dessutom att jag verkligen tycker om att gå. Bara jag, vägen, musiken som spelas i mina hörlurar och solen i mitt ansikte. Gött! Visserligen var jag ju ganska så duktig på att gå ut och gå när jag bodde i Trollhättan. Men orken varierade såklart, haha. Ska verkligen försöka göra detta till en vana. Kanske inte varje dag....men åtminstone några gånger i veckan. Jag gillar verkligen detta området också. Massor med fina hus att titta på, stora öppna ytor (golfbanor mest) och massa träd.

När jag kom hem igen var min värdpappa och barnen hemma igen. Det första jag hörde när jag kom in genom dörren var :"Har DU vart ute och sprungit?". Hahaha, hörde verkligen hur förvånad min värdpappa blev. Men jag fick ju säga att jag bara promenerat. Han var ändå imponerad tror jag! 

Fick på förmiddagen även tid till att skypa med föräldrar och storebror, vilket alltid är guld värt! <3 
Nu tror jag att jag ska åka en sväng till köpcentret och shoppa. Har vart sugen på det ett bra tag nu! Kan hända Isabelle gör mig sällskap. Vi får se!

Lite bilder från min morgon/förmiddag :)
Frukost! Bagels (såklart) ;) och cottage cheese, som jag börjat äta super mycket sedan jag kom hit. När det är lördag kan man lyxa till det lite!
 
See you later alligator!
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: