typesomielin.blogg.se

2013-09-28
22:07:00

Oktoberfest i "Hong Kong"
Var har nu du varit kanske ni undrar? (med tanke på rubriken). Men jag har inte varit någon annanstans än i Chicago ;) Vi "råkade" (precis enligt planerna) passera gatan dom spelade in Transformers 4 på. Hade ju läst om detta så vi visste ju såklart om det och vi var lika exalterade som förra gången, haha. Vi förstod ju att det var något på gång när alla skyltar helt plötsligt var asiatiska. Delar av filmen (eller hela?) ska utspela sig i Hong Kong så då krävdes lite omorganisering på gatorna. Bussar, bilar och taxibilar var japanska. Dekorationer, flaggor osv. Lite coolt! Inte varje dag man åker till Chicago och hamnar i Hong Kong istället ;) haha Tyvärr fick vi inte se några explosioner idag heller. Super besviken! Men vi såg när dom spelade in en annan scen. En kamera hissas snabbt ner från en skyskrapa och nedanför flyr asiater för sina liv. Fick också se hur bilarna skulle köra som vanligt på gatan. Sen fick dom backa tillbaka varje gång för omtagning. haha! Så lite nöjd var jag ändå. Häftigt att se hur det funkar. Vi träffade faktiskt på en kille vi träffade förra gången vi var mitt i Transformers hysterin. Han kände inte igen oss först, men tillslut så! Lite kul ändå :) Nått annat som var häftigt var att Michael Bay tydligen inte befann sig långt bort från där vi stod. Vi såg honom såklart inte, men befann sig någonstans i folkmassan längre bort. Hade vart awesooome om vi hade fått se självaste Michael Bay!! (Filmens producent, för er som inte vet). Vi hörde dock hur dom ropade "Action" och "Rolling" och allt det där. Så vi tyckte ju allt detta var jätte coolt. Killen vi "känner" tyckte dock vi var sorgliga som frivilligt stod där fast vi egentligen inte fick se så mycket. Själv hade han stått där i nästan 10 timmar och skulle stå där i ytterligare 5-6. Haha, kul! 
Vi berättade dock att vi skulle vidare på Oktoberfest nära Lincoln Park. Vilket vi begav oss till strax efter detta. Vi tog tunnelbanan och mötte upp Isabelle :) Kul att se henne igen. Hon visade oss sitt nya hem. En två-vånings lägenhet och vi fick en full rundvisning. Värdfamiljen var ute på andra äventyr så vi var ensamma. Isabelle trivs mycket bättre nu och pratar väldigt bra om familjen, så det är kul att höra :) 
Sen drog vi iväg till Oktoberfesten. Tyskarna är ledsna för att dom missar den riktiga oktoberfesten i Tyskland nu i helgen, så dom vill väl trösta sig med den som är i Chicago ;) haha!  Men för att sammanfatta det så var jag nog lite besviken. Det var trevligt och vi träffade massa andra au pairer (Nicki kände några av dom). Men eftersom vi alla ännu är minderåriga i detta land så fick vi inte köpa något i öltälten osv. As kass -.- Underhållningen som var lite sådär och sen hade dom lite marknadsstånd. Provade på tysk pretzel. Den var god, men inte lika bra som i Tyskland tydligen ;) 
Efter ett tag drog vi vidare till en tysk restaurang som dom gärna ville visa mig. Åt världens godaste broccolisoppa. Sjuuuuukt god! Sen hann vi inte göra så mycket mer, utan fick kasta oss i en taxi och åka till tågstationen. Passerade den avstänga "Transformers-gatan" och såg att dom fortfarande höll på att greja/spela in. Synd att vi inte hann att se mer dock. Hade gärna stannat och kollat lite till. På tåget hem sov vi väl allihop typ. Super trötta. Väldig skillnad från när vi åkte till Chicago i morse. Då hade vi sällskap av en brasiliansk tjej som tillhör vårt cluster område. Natalia heter hon och vi träffade henne på cluster-träffen senast. Hur söt och go som helst. Hon skulle möta upp en vän som var på semester i Chicago. 

När jag kom hem satt barnen och kollade på sista "Harry Potter" filmen. Det dröjde inte länge förrän jag satt där jag också ;) haha Berättade också lite snabbt om min dag för min värdpappa. När barnen gått och lagt sig var tv:n "min" och jag kollade på "Step Up Revolution". Den var bra och jag älskar danserna. Sedan kollade jag även på två filmer till innan jag la mig. Men jag såg bara sluten på dom båda, haha. Först "King Arthur" och sedan "Transporter". Braaaa filmer! Sen somna jag gött. I morgon ska jag sova ut har jag bestämt. Får se hur det går ;)
 
Japansk taxi och buss + lite filmteam-folk
Operan är numera japansk ;)
Flaggor utbytta
Vi funderade på om vi skulle smyga in och låtsas vara "extras", meeen de hade nog aldrig funkat...
Chicago eller Hong Kong?
En kamera kom körandes i full fart
En helikopter lååångt där uppe...
Det fanns fler än vi som ville se filminspelningen
Ännu mera "Hong Kong"
Statister
Här någonstans i folkmassan fanns Michael Bay! Såååå nära....
Söt bil ;)
Nicki & Sophia
Här hissas kameran upp (för att sedan släppas ner)
Kameran är påväg ner, bilarna kör och folk "flyr för sina liv" ;)
Hit kom bilarna, innan det var dags att backa tillbaka igen
Oktoberfest på gång!
Isabelle
En av de andra tyska au pairerna vi träffade var klädd i traditionell Oktoberfest-dräkt. Jätte söt ju! :D
Underhållningen bestod av tre gubbar som sjöng och spelade i sina tyska kostymer ;) haha
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: