typesomielin.blogg.se

2013-09-17
20:58:00

Outlet, "Rules of the Road" and Jell-o
Min lediga dag idag. Vaknade av rösterna från de spansk-talande gubbarna som grejar med altanen. Hade ju hoppats på att ta en promenad nu på morgonen, men vädret var inte så lockande. Mulet och dystert. Så det blev en dusch direkt och sedan frukost. Bara jag hemma! Planerade också att åka till ett Outlet-mall med Isabelle idag. Vilket vi gjorde :) Fick plocka upp henne eftersom hennes bil var på lagning. När jag väl hittat hennes hus, kände jag att :"Åh hit kommer jag ju kunna hitta lätt i fortsättningen". Meeen från och med Torsdag kommer hon ju bo i Chicago city, så då behöver jag inte den adressen längre -.- Haha typiskt! 

Iväg bar det hur som helst. Och jag blev lite chockad över hur mycket olika butiker det fanns ändå. Nike, Adidas och Reebook hade alla var sin egen butik. Sen fanns det allt från Hugo Boss till en enkel skoaffär. Många butiker som jag aldrig hört talas om dock. Men det mest fantastiska var nog Converse-butiken! Ojojoj där hade dom många färger och former på converse minsann. Tro det eller ej, men jag köpte faktiskt inga (även om jag VERKLIGEN ville det). Men nu vet jag var dom finns så dit kommer jag återvända inom en snar framtid ;) Spanade in massor av andra grejer också. Det enda jag köpte idag var dock en ny parfym. De hade ett "tag två-få det billigare än vad det redan är"-erbjudande typ. Så jag och Isabelle köpte var sin genom detta erbjudande. Tyvärr kunde man inte få den jag egentligen suktade efter i samma erbjudande eftersom den var dyrare! Typiskt! Så det blev "Live Luxe" av Jennifer Lopez istället. En bra deal med tanke på priset och storleken på falskorna. 

Efter jag släppt av Isabelle hemma hos henne drog jag vidare till en Jewel-osco (matbutik) som jag hittade på egen hand. Stolt! Med lite hjälp från min kära vän "Gps i mobiltelefonen" förstås ;) hehe Mina bästa vänner när det gäller att hitta häromkring är helt klart gps:n och Googlemaps. Vad skulle jag göra utan er? 

Väl hemma satte jag faktiskt igång med min körkortsteori. Tänk att man gör detta igen. Om lite mer än en månad har jag redan haft mitt körkort i två år. Helt sjukt! :) Och nu ska jag ta mitt amerikanska körkort! Ännu mera sjukt! Skönt att man redan har körkort, så att jag mest bara behöver fräscha upp minnet lite.....får vi tro.
Fortsatte även efter middagen. Ja jag säger då det. Hurtiga mig! haha Till detta tog jag mig en Jell-o aka. chokladpudding (typ). Som jag faktiskt gillar! Som sagt....det finns HUR MYCKET SNACKS SOM HELST här i USA. 

I morgon blir det jobba igen! Busy-wednesday, som jag numera kallar den. Mycket bilkörning och många tider att passa till diverse aktiviteter. Hallelujah!!
 
 
Goodnajt!

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: