typesomielin.blogg.se

2013-09-08
23:36:00

Så jävla bra dag!
Alltså, denna dag har vart så sjukt awesome så det finns ju inte. Åkte till Chicago med mina tyska damer! Och som jag tjatat om så visste vi ju att Transformers 4 skulle spelas in även idag. Vi hade dock planer på att ta oss till Millenium Park så jag skulle få chansen att se lite typiska turistattraktioner. När vi väl går där på en gata så ser vi att polisbilar står med blåljusen på, det är avspärrat och folk har samlats. Så det tog inte många sekunder innan vi insåg att det var filminspelning på gång. Och jajjamen,...biljakt var det till och med, som skulle filmas. Vi stod ju en bra bit ifrån, men oj vad uppspelta vi var! Haha, helt sjukt. Vi tror att vi fick en skymt av Bumblebee-bilen dock! Coolt ;)
Så vi fortsatte vår jakt och "förföljde" filmteamet/alla assistenterna som stod utspridda överallt. Det var många avspärrade gator och grejer. Sedan börjar hysterin lugna ner sig och vi hörde talas om att alla skulle på lunch. Men så säger en kille :"Optimus Prime is over there by the way!". ATT JAG INTE DOG!! Efter det var det fyra au pairer som sprang som galningar till andra änden av gatan för att få se den riktiga "Optimus Prime"-bilen/lastbilen. Lyckan var total! Jag var som barn på nytt! :') Åh gud, det var ju så coolt! Day made!
Många, många foton senare så körde dom iväg Optimus. Vi fick info om att dom skulle filma fler scener på ett annat ställe lite senare. Så vi gick till Millenium park och tittade på "The Bean", eller "Cloud Gate" som den egentligen heter. Sjukt häftig skulptur egentligen. 
En rolig grej som hände där var att vi frågade en kvinna om hon kunde ta en bild på oss. Själv hade hon typ minst två systemkameror hängande runt sin hals, så vi tänkte att hon lär ju veta hur man tar en bild. Och efter att hon gått iväg så kommer en annan kvinna fram till oss och säger :"Do you know which famous photographer just took your picture?". Haha tydligen var det Julia Anna Gospodarou, en känd Black & White art photographer som tog bilen på oss. Häftigt! Vem hade kunnat tro att det skulle hända liksom?
Efter många bilder på "The Bean", gick vi vidare till Pritzker Music Pavilion som ligger precis intill. Vi hörde att det var något band eller så som uppträdde. Och det visade sig vara Aloe Blacc, killen som sjunger i Aviciis låt " Wake Me Up". Kan den här dagen bli bättre eller? Haha ;) Vi tog plats i publiken och lyssnade. Fick bl.a höra "I Need A Dollar" och sedan avslutade han hela konserten med "Wake Me Up". Sååå bra! Efter spelningen fick man chansen att ta bilder (vilket vi såklart inte ville missa). Vi hamnade typ först i kön och fick alla fotograferas tillsammans med Aloe Blacc! Awesome!

Vi mötte upp Jens (tyskarnas tyska killkompis) för att käka lunch. Trevligt var det och vi fick berätta för honom om hur toppen bra vår dag varit hittills. Sen blev det nu dags för att än en gång gå på Transformers jakt. Borta på Grant Park, vid Buckingham Fountain skulle dom filma scener från helikopter. Så vi fick observera på avstånd då massa "extras"/statister sprang hit och dit runt fontänen. Helikoptern kom ner väldigt lågt och allt såg väldigt dramatiskt ut. Jag hade SÅ kunnat gjort det där. Varför fick inte jag vara statist för? 

Tillslut var det dock dags för oss att ta oss tillbaka till tågstationen och åka hem. När vi närmade oss hade vi väldigt ont om tid och fick springa allt vad vi kunde för att inte missa tåget. Vilket vi ändå gjorde, trots att det var 1-2 minuter innan tåget skulle gå. Tåget stod ju där, men dom ville inte öppna dörrarna. Skitstövlar! Nästa tåg skulle gå om två timmar. Kul! Efter att ha varit väldigt irriterade ett tag kom vi på att detta kanske var meningen. Denna dagen har vart så himla bra hittills, kanske är det mer som väntar? För att fördriva tiden begav vi oss iväg tillbaka till gatan där dom filmat hela dagen. Vi gick förbi en bil som var total-förstörd och vi förstod att den vart med i någon scen med explosioner. Där träffade vi på några killar dom jobbade som assistenter till filmteamet typ. Skit trevliga :) Så det var ett bra sätt att fördriva tiden på. Sedan dök det upp en till kille som hade något "viktigare" jobb än assistenterna. Han jobbar numera på att få in oss fyra på en transformers-fest i morgon kväll! haha, vi får se hur det går. Jag hoppas Michael Bay är där ;) (Producenten till Transformers).
Nästa tåg missade vi inte! Var hemma strax innan elva. Mina värdföräldrar var fortfarande vakna och jag fick berätta om min dag. Haha, dom skrattade lite åt överlyckliga mig! ;) 

Ojoj vilket långt inlägg detta blev. Men det struntar jag i. För min dag har vart super bra och det vill jag gärna dela med mig av!! :) Haha Men nu ska jag sova. I morgon är man tillbaka i verkligheten igen.

Gatan där biljakten ägde rum
En av alla avspärrade gator
"The Picasso"
"OPTIMUS PRIME"!!
Sjuukt lycklig Elin ;)
Sjuukt uppspelta tyskar ;)
 
"The Bean"
Sophia, Jag, Nicki och Isabelle
(Bild tagen av Julia Anna Gospodarou)
(Bild tagen av Julia Anna Gospodarou)
Pritzker Music Pavilion
Aloe Blacc :)
 
Filminspelning vid Buckigham Fountain
Statister springer
Lite sådär sprängd bil
Souvenirer som vi fick av de trevliga assistenterna ;) 
 
 
PÖSS PÖSS
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: