typesomielin.blogg.se

2013-09-22
22:06:00

Six Flags Great America
Hello people!
Idag har jag varit med värdfamiljen på nöjesparken Six Flags :) Vi hade tur med vädret och karusellerna var awesooooome! Man kan tycka att många karuseller är super häftiga i Sverige, men här väljer dom att ta allt till en högre nivå. Haha ;)
Tog lite sovmorgon i morse. Fast jag egentligen skulle velat skypa med mina kära föräldrar. Dock kände jag att jag veeerkligen behövde sova, så det fick bli så. Mamma & Pappa, vi får ta igen detta skypesamtal snart! 
Sedan bar det iväg. Kollade på "Charlie and the chocolate factory" i bilen. Jag blev nöjd eftersom jag faktiskt inte sett den (även fast jag velat se den väldigt länge). Väl framme så är det metalldetektorer att gå igenom och visitation av väskor och grejer. Jösses, seriöst detta! Men vilken nöjespark det var ändå. Riktigt bra! Och vissa områden och små hus påminde ibland om kära Liseberg där hemma :') 
Namnen på de flesta karusellerna kunde jag redan eftersom tjejerna berättat om dom i flera veckors tid nu, haha. Och jag åkte med på dom flesta. Mormor, morfar och min värdmammas syskon kom också, vilket var trevligt. Dom är alla så härliga i denna familjen/släkten och så himla trevliga. 
Min absoluta favorit karusell var nog den mest galna jag någonsin åkt. "Superman" hette den och man liksom satt i en säte som sedan lutades så att du hade mage och ansikte riktad nedåt. Hur coolt som helst! Fanns även en "Batman" som var rätt häftig den också. Och många många fler. Tog lite bilder när jag kunde. Spenderade ju mest tid på att åka karuseller med barnen såklart :) Men de andra vuxna åkte allt en del dom med, vilket var väldigt kul! 
Nu i slutet av september och i oktober kommer dom ha "fright fest". Inför Halloween typ. Dom hade väl redan börjat eller åtminstone börjat förbereda inför detta. För överallt i parken kunde man se massa "läskiga" saker. Skelett som hängde här och där, massa zombies och spöken, spindelväv osv. Sen mötte vi några zombies som gick omkring och skrämde folk. Även detta tog mina tankar till kära Liseberg och Hotell Gasten ;) 

Hade hur som helst en väldigt bra dag och har sammanfattningsvis haft en riktigt bra helg! :) Härligt! 
I morgon är det måndag och jobb igen. Så nu tänker jag kasta mig i sängen och sova som ett barn. Bilder får ni i morgon, för det orkar jag inte lägga upp nu.....bara en.

GODNATT
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: