typesomielin.blogg.se

2013-09-05
19:32:00

Sömntutor och playdoh tårta!
Ojoj! Idag var man trötter minsann. Men upp kom man. Lill-killen hade en mycket bättre dag idag. Och när han sov efter lunch, passade jag och 4-åringen på att kolla på film. "Röjar Ralph". Dock gick det väl knappt 20 min in i filmen förrän även han somnade. Haha, jaha....och där satt jag och kollade på film. Men tänk vad mycket jag fick gjort under den tiden då båda pojkarna sov. Tvättade tjejernas tvätt, vika de tvättade kläderna, tvätta min egen tvätt, plocka ur diskmaskinen, läsa lite i min bok som aldrig tar slut etc. etc. 
 
Tidigare under dagen lekte vi dessutom med playdoh deg (vilken dom har mängder av). Estetare som man är, så satt man ju såklart och försökte göra massa fina saker. Gick väl sådär kanske. Tårtor gjorde vi åtminstone. För när jag berättade för 4-åringen att min storebror fyller år idag, så säger han:"Let's make him a birthdaycake!". Haha, han är ju för go! Så vi gjorde sannerligen ett tappert försök till fina födelsedagstårtor. Tog en bild på dom och la upp på min kära broders facebook :) Bättre än inget, nu när man befinner sig på lite för långt avstånd för att fira ordentligt! haha

Fick ut pojkarna i solen en snabb sväng på eftermiddagen också. Idag var det nog lite mer "svensk sommar"-värme än vad det varit tidigare. Mycket svalare. 

En bra dag! Blev lite kaos med middagen. Min värdmamma hade mycket på jobbet så hon blev lite sen, så min värdpappa fick köpa med mat från Portillo's (?). Fick en väldigt god biff och ost macka. 
Haha, tror dom tycker det är rätt kul att jag äter så mycket, eller vad man ska säga. Jag är inte speciellt kräsen och har hittills gillat allt jag ätit sedan jag kom hit. Sen tror jag dom har lagt märke till att jag alltid äter så fort (tyvärr lite FÖR fort). Min värdpappa sa innan :"Du behöver inte äta upp den ifall du inte tycker om den". När jag sedan var klar och hade ätit upp allt säger han:"...som sagt, du behöver inte äta upp allt om du inte gillar det". Följt av ett gott skratt! Haha, gott var det, så varför inte? ;)

Ikväll ska jag nog chilla med ännu en film. Jag tror jag under detta år kommer kunna bocka av en och annan film som jag länge velat se. Borde göra en lista!
I morgon väntar veckans sista arbetsdag. Herre gud, denna veckan har då verkligen gått fort. Och i morgon börjar 4-åringen skolan. Ska bli spännande. Och jag ska köra honom dit och hämta upp honom. Så nu börjar mitt "riktiga schema" komma igång. Nästa vecka börjar dessutom flickornas simträning, så då är vi igång på riktigt. Full rulle varje dag nästan! Tur man är ledig på tisdagar ;) haha

Resultatet av brors Birthdaycakes ;)
 
Pösspöss

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: