typesomielin.blogg.se

2013-09-07
07:53:04

Spännande dag
Sannerligen spännande! Och spännande dag = Långt inlägg. Idag har det vart lite kaos måste jag säga. Nu börjar det ju verkligen hända grejer i mitt schema, så det är väl inte så konstigt att tempot ökar en aning. 4-åringen hade sin första dag på preeschool idag. En stor dag helt enkelt! Själva "lämna honom på skolan"-processen gick jätte bra. Men sen var jag tvungen att tanka bilen som snart hade en väldigt super tom tank. Att först och främst hitta en bra bensinstation var ett äventyr i sig. Där satt jag och pratade svenska med mig själv för att överväga hur och var jag skulle köra, medans lill-killen sitter bakom och kollar på film. *Vill tillägga att jag ÄLSKAR att ha dvd i bilen. Barnen sitter som fast-klistrade och man kan köra bil i lugn och ro! Underbart!!* När jag väl äntligen kom fram till en bensinstation så kom nästa problem. Ööööh, hur tankar jag bilen då? Hahaha, ojojoj! Stackars lilla förvirrade svensk. Tack och lov fanns det en väldigt trevlig man mittemot mig som var väldigt hjälpsam och kunde prata mig igenom hela proceduren ;) Och hör och häpna; tydligen jobbade han inom ett svenskt företag (som jag såklart inte minns namnet på). Så han hade vart och jobbat i Halmstad, Växjö, Helsingborg osv. Seriöst, så fort jag pratar med någon häromkring så kan jag ge mig tusan på att dom har nån typ av koppling till Sverige. Det är inte första gången det händer sedan jag kom hit. Jag fick åtminstone tankat bilen och det kan vi tacka den trevliga mannen för!! :) Efter det kände jag mig rätt nöjd med mig själv att allt detta tillslut löste sig så bra. Tills jag kommer hem och ser en hund som ser sjuuuuukt skyldig ut. Och skyldig var han indeed. Det kära hundskrället hade uträttat sina behov inomhus, i två olika rum, på heltäckningsmattor! Bra doggie,....jätte bra! Det visade sig dock att trappan från altanen var blockerad så den stackarn hade inte kunnat ta sig ner till bakgården. Så även fast jag släppt ut honom flera gånger idag, har ju inte det hjälpt honom så mycket eftersom han ändå inte kunnat gå någonstans. Stackarn! Så min "lediga stund", medan lill-killen sov, gick åt att plocka upp hundbajs. Typ,..kul! Hur som helst, bortsett från detta så gick dagen bra. När tjejerna kom hem åkte vi och plocka upp 4-åringen på skolan och sedan bar det av till värdmammans jobb en sväng. Sedan hem igen och leka ute i solen innan mamman tillslut kom hem och jag kunde sluta för dagen. Senare åkte familjen iväg eftersom tjejerna skulle ställa upp i nån löptävling. Dom blev lite besvikna när jag skulle stanna hemma, men jag hade eventuella middagsplaner med mina tyska damer. Min värdfamilj hann dock komma hem igen innan jag ens kom iväg nånstans. Runt halv nio tiden kom jag äntligen iväg, efter mycket smsande och väntan. Åkte till en närliggande ort, som jag inte varit i tidigare. Men tack vare min älskade gps i mobilen tog jag mig till restaurangen helt utan problem. Det blev jag, Nicki och Sophia. Isabelle kunde tyvärr inte komma eftersom hennes värdbarn hade sleepover eller nått så hon va tvungen att jobba. Vi käkade på "Old Towne". Trevligt ställe, bar & restaurang med fin uteplats. Jag åt homemade cheese lasagne. Galet god! Så det var en trevlig middag. Blev tack och lov endast konversationer på engelska denna gången. Dom frågade om jag ville hänga med till Chicago igen på Söndag. Tror jag kommer hänga på då. Hade egentligen velat vart där tidigt i morgon redan. Min värdpappa berättade om att han fått info om tid och plats för Transformers inspelning. Det skulle tydligen vara explosioner osv. SÅ COOOLT! hade såå velat vara där då. Men jag vill ju inte åka dit ensam direkt. Så förhoppningsvis filmar dom kanske på Söndag också. Ska fråga min värdpappa i morgon ;) hehe 
När jag kom hem från middagen, var min värdpappa den enda som var vaken fortfarande. Han kollade på "Batman : The dark knight rises". Så jag hamnade också framför tv:n en stund innan jag tillslut gick och la mig.  Jag menar, one does not simply walk förbi när batman är på tv ;) haha

Godnajt people! ^_^

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: