typesomielin.blogg.se

2013-09-03
22:29:00

SSC och Secondhand
Guuud! I morse va jag verkligen trött. Känns att jag vart ledig och uppe sent om kvällarna. Inte bra, inte bra! Så idag gick jag på min 4:e lediga dag. Blev hur som helst kortare sovmorgon i morse eftersom jag skulle upp och fixa mitt Social Security Card. Min snälla värdmamma körde mig dit (vilket var skönt, så jag slapp irra omkring och inte hitta vägen). Annars hade hon inte alls behövt följa med, med tanke på att jag typ inte behövde göra något. Bara vänta och sedan visa upp några papper. Påväg hem stannade vi till i en mataffär. Har inget emot att följa med dom och handla. För det ger mig liksom tid att utforska allt som finns i hyllorna. Alla mystiska varor som vi inte har hemma i Sverige. Mina värdföräldrar säger alltid att jag bara behöver säga till ifall jag vill ha något speciellt. För tillfället så svarar jag alltid att jag fortfarande håller på att lära mig vad som finns, så att jag sen ska kunna tala om vad jag vill ha ;) haha 
Hur som helst,...nu är mitt SSC äntligen fixat, så nu väntar jag bara på att få hem det i brevlådan. När det har kommit så är det inte längre något som hindrar mig från att ta mitt amerikanska körkort :)

När vi kom hem igen så drog jag iväg och åt lunch med den tyska au pairen som jag skulle träffat förra veckan. Hon kom och hämta mig, vilket var väldigt snällt. Och det var en trevlig lunch, med super god panini på "Panera bread". Love that place!! Sen åkte vi till köpcentret. Dock gick vi typ bara in i en enda butik innan hon kom på att det fanns en secondhand hon gärna ville till. Så dit åkte vi och jag kom ut med 2 klänningar, ett par shorts och en topp :) Det fanns faktiskt en hel del bra grejer där, så det ska vi komma ihåg! Efter detta körde hon hem mig igen, eftersom att hon snart skulle börja jobba. 

Spenderade några timmar på mitt rum innan det var middagsdags. Jätte god kyckling blev det! Mums! Sen avslutade jag kvällen framför tv:n med barnen. Vi kollade på wipeout. Dom äääälskar nog wipeout tror jag. Men jag måste erkänna att det är ju rätt underhållande. Och jag tänker på hur brutalt ont det ser ut som dom får ibland i detta program. Rätt förvånad över att fler inte skadar sig ordentligt. Sedan såg vi slutet av "The Secret World Of Arrietty". Söt film ändå :)
Ännu en bild på nya inköp. Lika bra att vänja sig. Nu när man har blogg så är det väl meningen att man ska visa upp vad man köper, right? ;) höhö

I morgon börjar min första arbetsdag för denna veckan. Sedan väntar två till innan det är helg igen ;) haha kort vecka det blev helt plötsligt! Nu får det sovas. 

Godnatt Godnatt!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: